Hatalmas tévhit a nátháról: ha bedőlsz neki, könnyen a szívedre is rámehet
Ebbe a hibába sokan beleesnek, pedig csak súlyosbítják a bajt.

nagykep?cikkid=167522&kep=megfazas21-lead
Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Lenőtt hajból gyönyörű frizura: előtte-utána képeken az átalakulás »

Itt vásárolj, ha másodkézből akarsz designer darabokat: 4 külföldi webshopot mutatunk »

Táplálja és hidratálja a bőrt: házi, szépítő pakolás kakaóból és avokádóból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár nagyon sokan azt hiszik, rendkívül fontos leszögezni, hogy a komolyabb megfázást nem lehet lábon kihordani, ez hatalmas tévhit. A nátha kialakulásáért felelős vírusok ugyanis cseppfertőzéssel terjednek. A zárt közegekben, mint a munkahelyek, óvodák vagy iskolák, egy-két nap alatt szinte mindenkin jelentkezhetnek a tünetek, az influenza esetében pedig akár olyan szövődményekkel is járhat az ágynyugalom elmulasztása, mint a tüdőgyulladás, figyelmeztet dr. Tóth-Domán Judit, az év magánrendelőjének választott Budai Egészségközpont munkatársa.

Míg egy könnyebb megfázásból a terhelés csökkentése mellett pár nap alatt maradványtünet nélkül kilábal az ember, az influenza szövődményeként még sok pihenés mellett is előfordulhatnak súlyos betegségek, nemhogy nélküle. Ilyen a felső-, illetve alsó légúti gyulladás, a tüdőgyulladás és a szívizomgyulladás is. Influenza esetén csökken a légutak védekezőképessége más kórokozókkal szemben, így jobban ki leszel téve egyidejűleg a bakteriális fertőzéseknek is.

Influenza vagy nátha? Fontos megkülönböztetni

A nátha és influenza ugyanúgy légzőszervi megbetegedés, viszont különböző vírusok okozzák. Fontos tudnod tehát, hogy nem minden nátha jelent egyszerű náthát.

Az influenzás megbetegedések és a nátha közötti legfontosabb különbség, hogy míg az influenza jellegzetes tünetei hirtelen rosszabbodnak, addig a nátha okozta panaszok lassan, fokozatosan lesznek kellemetlenebbek.

Influenza esetén a fertőződést követően 24-48 órával igen magas láz alakul ki, ami a 39-39,5 fokot is elérheti. Erős fejfájással és végtagfájdalommal jár, és csak ezután jelentkezik a torokfájás, száraz köhögés, orrfolyás, orrdugulás és váladékos köhögés. Megfázás esetén alacsonyabb láz, esetleg hőemelkedés jelentkezik, izomfájdalom és fejfájás nélkül, ugyanakkor itt vezető panasz az orrfolyás és a tüsszögés.

A pihenés és az alvás elengedhetetlen

Igyekezz csökkenteni a rád nehezedő stresszt: amíg még egészséges vagy, járj el rendszeresen edzeni, hagyj időt a pihenésre, regenerálódásra. A hideg igénybe veszi szervezetedet, egy kellemes forró fürdő azonban átmelengeti a lelkedet is, iktasd be rendszeresen. Öltözködj rétegesen, válassz jól szellőző, természetes anyagból készült ruhákat. Így elkerülheted az átizzadt, nyirkos ruha miatti áthűlést.

Törekedj a megfelelő mennyiségű és minőségű alvásra. A kipihent szervezet ellenállóbb a betegségekkel szemben. Ha már beteg vagy, ez legyen alapvető, maradj otthon, és pihenj minél többet, az alvás sokszor a legjobb gyógyír. Semmiképp se próbáld lábon kihordani a náthát, az influenzát pedig még annyira se, később ugyanis sokkal rosszabb állapotba kerülhetsz.

Így tedd ellenállóbbá a szervezeted!

A hidegben az orrnyálkahártya kevésbé ellenálló a vírusokkal szemben. Aki érintkezésbe kerül egy náthás emberrel, a vírusok az ő nyálkahártyáján is könnyebben szaporodásnak indulnak. Egy kis odafigyeléssel azonban ellenállóbbá lehet tenni a szervezetet.

Az influenzaszezonban moss gyakrabban kezet, használj kézfertőtlenítőt, és szellőztess gyakran rövid ideig, munkahelyeden és otthonodban egyaránt.

Fogyassz minél több friss zöldséget és gyümölcsöt. A vitaminok mellett az immunerősítő antioxidánsok bevitele is nagyon fontos. Remek immunerősítő a fokhagyma is, emellett jótékonyan tisztítja a légutakat is. Ne habozz többet enni.

Igyál minél több ásványvizet, vizet, teát, hogy szervezeted anyagcseréjét és vele együtt a méreganyagok kiürülését meggyorsítsd.

Ezt is szeretjük