Az 5 legjobb természetes immunerősítő
A hatékony megelőzésért
Hogy immunrendszered kibírja a hideget megfázás nélkül, próbáld ki az 5 legtutibb módszert!

Ez is érdekelhet

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Egyszerű, pezsgőszínű smink minden alkalomra: ezt készítsd el, ha a természetesség híve vagy »

Meghan Markle saját ruhakollekciója év végén érkezik: minden eladott fillér jótékonysági célra megy »

Karnyújtásnyira volt, mégsem tudtunk róla: ásványvizes arcmosás az új szépségtrend »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Cékla

A cékla gazdag vasban, és fokozza a betegségeket leküzdő antitestek, a fehérvérsejtek termelődését. Serkenti a vörösvérsejtek működését is, és javítja a sejtek oxigénellátását.

Mangánt tartalmaz, amely az interferon – egy hatékony rákellenes anyag – létrehozásához szükséges.

Vörös színét a betanin nevű pigmentnek köszönheti, amely antioxidáns hatású, segít megelőzni a rákot és a szívbetegségeket. Úgy vélik, hogy a céklának méregtelenítő hatásai is vannak, melyek javítják a máj és a vese működését. Magas rosttartalmú, fontos a szív és a gyomor megfelelő működéséhez.

Használata

A cékla megfőzve is éppen olyan hatásos, mint nyersen. A friss céklát fogyaszthatod préselve, de teheted salátába is. Levesnek főzve is nagyon ízletes. Levele gazdag A- és C-vitaminban, vasban és kalciumban, így ha spenóthoz hasonlóan használod fel, rengeteg értékes vitaminhoz juthatsz.

Mandula

A mandula rengeteg antioxidáns hatású E-vitamint tartalmaz, melynek erős rákellenes hatása van. 100 g mandulában 24 mg E-vitamin található.

Ezen kívül jó forrása a kalciumnak is, mely vírusölő ásványi anyag. A benne lévő cink erősíti az immunrendszert, és elősegíti a sebgyógyulást is. A telítetlen zsírsavaknak köszönhetően pedig csökkenti a koleszterinszintet.

Burgonya

A krumpliban az a jó, hogy nagyon olcsó, és mindenhol hozzájuthatsz. Így ez a legegyszerűbb C-vitamin forrásunk, mellyel nagy mértékben hozzájárulhatsz immunrendszered erősítéséhez. Az újkrumpli különösen gazdag az antioxidánsokban, különösen a héja, ezért érdemes nem megtisztítva fogyasztani. Segíti az emésztést, és csökkenti a koleszterinszintet. Rengeteg B6-vitamin van benne, mely az immunfokozó aminosavak előállításában játszik szerepet.

Csipkebogyó

A csipkebogyó a vadrózsa termése, és rózsabokrokon található, miután a rózsák már elvirágoztak. Húszszor annyi C-vitamint tartalmaz, mint ugyannyi tömegű narancs, ezért növeli a szervezet ellenállását a betegségekkel szemben. Fokozza a fagociták termelődését és a méregtelenítő baktériumok hatását. Jó forrása ezen kívül még a pektinnek, mely megköti a mérgeket és a koleszterint, hogy a szervezet ezután ki tuja magából söpörni.

Zöldbab

A többi zöldséghez hasonlóan a zöldbab is alacsony zsírtartalmú, és sok fontos oldható rostot tartalmaz, mely fontos a szív egészségének megőrzéséhez.

Rengeteg B-vitamin van benne, mely a fagocita sejtek fejlődéséhez szükséges. Ezek semmisítik meg a nem kívánt betolakodókat. A növény ezen felül tartalmaz még bétakarotint is, melyet a szervezet rákmegelőző A-vitaminná alakít. A zöldbab jó mangánforrás is, mely egyben remek vírusölő anyag.

Cikkünk Charlotte Haigh, az Alexandra Kiadó gondozásában megjelent 100 természetes immunerősítő című könyve alapján készült.

A kötet a leghatásosabbakat sorolja fel az immunerősítő táplálékok közül: részletesen bemutatja azokat, leírja kedvező hatásaikat, és felbecsülhetetlenül értékes adatokat közöl a bennük rejlő tápanyagokról. Ráadásként mindegyik leíráshoz egyszerű, ízletes recept is tartozik.

A könyvet itt rendelheted meg!

OLVASD EL EZT IS!

no tanul
  • tanulás
  • táplálkozás

Ezeket edd vizsgaidőszakban!

Ezt is szeretjük