Óraműpontossággal működik majd az emésztés: ezt az egy dolgot kell betartani hozzá 45 felett
A plusz kilókat is távol tartja, ha így eszel.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

Mivel foglalkozzon a gyerek iskola után? Mutatunk pár hasznos kikapcsolódást a kicsiknek

beauty and style

Házi fátyolmaszk rizspapírból: simább, ragyogóbb bőr, pillanatok alatt »

Ha így teszel, alapozó nélkül is ragyogni fog a bőröd! Tippek egy őszinte szépségbloggertől »

Tökéletesíti a bőrt, fent tartja a festéket: sminkalap készítése pár lépésben »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kor előrehaladtával minden lelassul a szervezetben. A sejteknek több időbe telik regenerálódni, így lassabb a gyógyulás, nehezebben fejlődnek az izmok. Az izomtömeg csökkenésével pedig az anyagcsere és az emésztés is lomhább lesz.

Nem megfelelő táplálkozás mellett sokan tapasztalják, hogy a súlyfeleslegük egyre csak gyarapszik, ahogy idősödnek. Eközben gyakran emésztési problémákkal - például szorulással, puffadással - küszködnek, amitől még inkább nagynak tűnik a hasuk. Nem kell azonban ennek feltétlenül így történnie. 

Lassú emésztés ellen

A hormonoknak kiemelkedően fontos szerepük van az anyagcseréhez és emésztéshez kapcsolódó folyamatok szabályozásában, például az éhség és a jóllakottság érzetének kialakításában. A hormonok működését és ezen keresztül az emésztést is lehetséges befolyásolni.

fitt negyvenes no

A hormonok közt az éhségért nagyon nagy részben a ghrelin felel, míg a teltséget a leptin jelzi a szervezet felé. Ha egészséges szinten szeretnéd ezeket tartani, akkor először is nagyon fontos, hogy elegendő mennyiséget pihenj és aludj, valamint rendszeresen étkezz.

Az emésztési folyamatokat szabályozó hormonok akkor fognak csak óraműpontossággal működni a szervezetedben, ha szigorú napi rutinod van. Ennek része, hogy mindennap fél órás pontossággal ugyanakkor kelsz és fekszel le, valamint naponta legalább háromszor eszel, és az étkezések időpontja sem csúszkál fél óránál többet. Nem számít rendszeresnek a napi két étkezés még akkor sem, ha állandó az időpontjuk, sőt, az sem jó, ha ötször eszel, de néha 11 órakor, máskor 14 óra után ebédelsz. 

Ha viszont odafigyelsz a táplálkozás és az alvás rendszerességére, akkor várhatóan ehhez alkalmazkodik az emésztésed is. Ennek részeként normalizálódik a széklet gyakorisága, csökken a puffadás, sőt, a vércukorszint is egyenletesebben alakul, így nem leszel farkaséhes, és nem fogsz össze-vissza nassolni, ami segít abban, hogy ne szedj fel plusz kilókat. Ez 40-45 éves kor felett még nagyobb jelentőséget kap, de jó, ha minél korábban kialakul a rutin. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Plusz egy fontos dolog

Az izomtömeg csökkenése és az anyagcsere lassulása ellen nagyon sokat tehetsz azzal is, ha mozogsz. Különösen az izmok számára terhelést jelentő erősítő edzések hatékonyak, melyek arra ösztönzik a testet, hogy ne elbontsa az izmokat, hanem lehetőleg építse őket. Már heti két-három alkalommal fél óra edzés is segíthet abban, hogy a szervezeted olyan jól működjön, mint egy fiatalabb, de kevésbé edzett test.

Sosem késő elkezdeni

Ezeket a sportokat akár akkor is elkezdheted, ha már elmúltál ötvenéves. Fitten és jó formában tartanak, anélkül, hogy az ízületeid rámennének.

Blog.hu ajánló