Heti 2x25 perc, és 8 évvel fiatalabb leszel: orvosok állítják, hogy működik az edzés
Az intenzitás a kulcs ennél a speciális edzésnél.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj páros belépőt az októberi Femina Klubra, ahol eláruljuk a sikeres karrierváltás titkát!

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

Ősszel még jobb a Balatonra menni? Nincs tömeg, és rejtett kincseket rejteget a vidék (x)

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

Megvannak a 2017-es ősz divatszínei: gyönyörű színek jönnek, bár a szürke még marad picit

beauty and style

Magas sarkú cipő pamutzoknival: egyre többen hordják így »

Gyors smink, amire hétfő reggel is lesz időd: eltünteti a hétvége nyomait »

Kiszáradt a kezed? Egy házi pakolás, ami segít, mielőtt kisebesedne »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészség, a fiatalság és a karcsúság megőrzése csupa olyasmi, amire nagyon sokan vágynak, így a kutatók folyamatosan keresik a lehetőségeket. Mutatunk egyet, amire rábukkantak.

A Brigham Young Egyetem egyik tudósokból álló csapata felfedezését a Preventative Medicine orvosi szaklap hasábjain tette közzé. A sejtek öregedéséről és a mozgás összefüggéséről szóló tanulmányuk szinte hihetetlen mértékű fiatalító hatásról számol be. 

Az edzés fiatalít

Az életmód nagyon erősen meghatározza a sejtek öregedésének sebességét. Ebben pedig nemcsak a táplálkozásnak, de a mozgásnak is nagy szerepe van. A különféle sportok és mozgásformák közül a legintenzívebbek a leghatékonyabbak. 

A kutatók 5823 felnőtt körében végeztek a sejtek öregedésére vonatkozó felmérést. Ebből kiderült, hogy a leggyorsabban azok vesztettek fiatalságukból, akik ülő életmódot folytattak, és csak a napi feladataik elvégzése miatt mozogtak.

Hozzájuk képest aktívabb társaik sejtjei olyan állapotban voltak gyakran, mint egy nyolc-kilenc évvel fiatalabb, ülő életmódot folytató egyéné. A különbség intenzív mozgással már heti kétszer 25 perccel látszott, míg akik heti legalább ötször 30-40 percen át edzettek, még ennél is jobban teljesítettek a teszten.

A kutatók szerint a jelenség magyarázata lehet, hogy a sport csökkenti a szervezetben a gyulladást, illetve segít a kémiai egyensúly fenntartásában.

Edzés lógó formák ellen

Kezdj bele a rendszeresen mozgásba ezekkel az intenzív és hatékony gyakorlatokkal, melyekből már egy 20 perces program végzése is nagyon látványos eredményekhez segíthet hozzá.

Blog.hu ajánló