A 7 legjobb zsírégető, stresszcsökkentő étel

Léteznek olyan ételek, melyek amellett, hogy egészségesek, és elősegítik a fogyást, serkentik a boldogsághormonok termelését is.

Nyereményjáték

Nyerj Magyarország természeti csodái című könyvet, és ismerd meg hazánk legértékesebb kincseit!

Nyerd meg a Juno mesél című tündéres mesekönyvet! Minden kislány kedvence lesz

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Házilag is enyhíthetők a pollenallergia tünetei - Mutatjuk a leghatékonyabb módszereket (x)

2 perc alatt lett éles a látása Katának, ma már nem is tudja, milyen volt szemüvegesnek lenni (x)

Észbontó programsorozat igen neves hazai és külföldi előadókkal, amiből 300 előadás és koncert ingyenes! (x)

Az utazás legfontosabb kelléke, és nem csak a fotózás miatt - Ezerszer könnyebb így nyaralni (x)

Milyen színű a szemed? Mutatjuk, melyik ékszer emeli ki legjobban a tekinteted

beauty and style

Nadrág a ruha alatt: sokkal csinosabb, mint gondolnád »

Idd ezt lefekvés előtt, és garantált a 8 óra alvás »

Szuper recept zsírosodó hajra: friss, puha tincsek, gyakori mosás nélkül »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A különféle táplálékokban egész sor olyan anyag található, mely hatással van hangulatodra. Serkenthetnek, nyugtathatnak, boldogságérzetet válthatnak ki, vagy éppen segíthetnek a koncentrálásban.

Boldogsághormonok

Különös jelentőségűek a neurotranszmitterek. Ezek a „postásfunkciót” ellátó anyagok az idegvégződéseiden telepszenek meg, és információkat közvetítenek központi idegrendszered felé.

A szerotonin a legismertebb hírvivő anyag. Hatása sokoldalú, gondoskodik a jó közérzetről, a kiegyensúlyozottságról, a kellemes telítettségről. Segít az alvászavarok leküzdésében, valamint idegesség, kényszer- és félelemhelyzet, illetve depresszió esetén is.
Az adrenalin és a noradrenalin felelősek bátorságodért. Az utóbbi fokozza az éberséget, az előbbi pedig felkészít a stresszre.

Kedvcsináló étkek

Aszerint, hogy éppen mire van szükséged, válassz a következő táplálékokból!

Burgonya - a laktató

Az értékes fehérje mellett elsősorban keményítőt tartalmaz. Ez a hosszúláncú szénhidrátokhoz tartozik, melyet szervezeted csak lassan bont le, és ezért sokáig telít. Bőségesen tartalmaz B-vitaminokat, káliumot és magnéziumot, ezek pedig felpörgetik a szerotonintermelést, és a jókedv mellé még erőt is adnak.

Banán - a stresszölő

Bőséges ásványianyag-tartalma miatt igazi stresszölő. Telít, száműzi a fáradtságot, jókedvre derít, és „megsimogatja” idegeidet. Fizikai megterhelés után lazítja izmaidat, és nem utolsósorban könnyen emészthető. Az érett gyümölcs különösen magas szőlő- és gyümölcscukor-tartalma villámgyorsan ellátja szervezetedet energiával, így segít koncentrálni. A benne található sok kálium és magnézium is jó hatással van idegeidre, emellett fontosak folyadékháztartásod számára. A banán tehát azon táplálékok közé tartozik, melyek nemcsak egészségesek, hanem jóízűek, és jókedvre is derítenek.

Avokádó - a kiegyensúlyozó

Aligha van még egy gyümölcs, mely olyan gazdag lenne vitaminokban és ásványi anyagokban, mint az avokádó. B-vitaminjai és a lecitin segítik az idegsejtek anyagcseréjét, és fontosak a lelki kiegyensúlyozottsághoz. Az avokádó a kismamák számára különösen fontos folsavat is tartalmazza. A magnézium és a lecitin jelentősen hozzájárulnak idegeid és izmaid ellazulásához, emellett mindkét anyag pozitívan hat koncentrálóképességedre, így növeli gondolkodásod hatékonyságát.

Citrusok - C-vitamin bombák

Ezekben a gyümölcsökben - citrom, narancs - rendkívül sok C-vitamin van, ez pedig a tyrosin - fontos pszichoanyag - boldogsághormonná való átalakulásához nélkülözhetetlen.

Továbbá serkentik az agy vérellátását, védik sejtjeidet, erősítik immunrendszeredet.

Dió - az idegek tápanyaga

Gazdag B-vitaminban, igazi tápanyagbomba. Ezenkívül olyan értékes, többszörösen telítetlen zsírsavakat is tartalmaz, melyeket szervezeted maga nem tud előállítani, ám valamennyi anyagcsere-folyamathoz szükségesek. Átlagon felüli E-vitamin tartalma védi sejtjeidet, megelőzi a szív- és érbetegségek kialakulását.

Sajt - gyomorzár

A sajt érése közben a fehérjéből kedvcsináló aminok, dopamin és noradrenalin keletkezik. Az érett sajt ezeken kívül tartalmaz még A-vitamint, kalciumot, és olyan anyagokat, melyek regenerálják és megnyugtatják idegeidet. Ha nassolni kívánsz valamit, egyél meg pár deka sajtot, és hamar oldódik az evési kényszer.

Csokoládé - kedvjavító

Cukortartalma emeli az agyban a szerotoninszintet, tehát jó közérzetet biztosít, magnéziumtartalma pedig tovább javítja hangulatodat. A benne fellelhető zsír endorfint szabadít fel, mely agysejtjednek információt közvetít az energiáról. Aki teljesen száműzi életéből az édességet, ördögi körbe kerül, és egyre inkább kívánja azt, végül pedig egy egész tábla csokira lesz szüksége.

Ehelyett inkább - ha nagyon kívánod - egy-két falatnyit fogyassz belőle - rossz lelkiismeret nélkül! -, hiszen ez a mennyiség aligha okoz túlsúlyt.

Cikkünk az Ideál Magazin írása alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

kivi vitamin
  • c-vitamin
  • fogyasztó praktikák

A legerősebb zsírégető vitamin

Blog.hu ajánló