Ezzel a 3 étellel fogyhatsz a leggyorsabban!
Szuper emésztésserkentő szerek
Ha emésztésed nem működik megfelelően, ne csodálkozz, ha nem indul be a fogyás. Íme, a megoldás.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a népszerű BBC History történelmi magazinra! (x)

Nyerj páros belépőt a novemberi Femina Klubra, ahol megtanítunk nemet mondani!

Nyerj Adrienne Feller kozmetikumokat Hollóházi Porcelán fülbevalóval! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Többé nem kell tisztogatni a csempék közti hézagot, sem más fugát (x)

Kocsis Korinna szupermodell elárulta mindig gyönyörű barna bőrének titkát (x)

Csak úgy versengenek érte az emberek! Hihetetlen, mit építenek a fővárosban (x)

5 kihagyhatatlan film, amit még premier előtt megnézhetsz! (x)

Schell Judit lerántja a leplet a férfi-nő kapcsolat titkairól - Megéri a múltba révedni? (x)

beauty and style

Bundás, meleg szobacsizma házilag, varrás nélkül - Imádni fogod! »

Így fertőtlenítsd a sminkecsetet: nem elég, ha meleg vízbe áztatod »

Unikornis a tortán: 2017 fura trendje már az esküvőkre is begyűrűzött »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A különböző gabonafélék a leghatékonyabb emésztésserkentő szerek közé tartoznak, hisz bővelkednek az anyagcsere-folyamatok számára nélkülözhetetlen B-vitaminokban, valamint salaktalanító, bélmozgást elősegítő ballasztanyagokban is gazdagok. Ha a leghatékonyabb típusokkal szeretnéd kiegészíteni étrended, a következőket bátran kipróbálhatod.

Amaránt

Az amarántmag szorosan össze van nőve a tápanyagokban gazdag maghéjjal és csírával, így mindig teljes értékű magként használják fel. Minthogy szénhidráttartalma gyorsan hasznosul a szervezetben, viszont lassan bomlik le, kiváló táplálék a fogyókúra során, hisz nem képződnek hatására felesleges zsírraktárak, ugyanakkor hosszú időre eltelít.

De bárki - legyen akár áldott állapotban lévő kismama, sportoló vagy kisgyermek - hasznát veheti a kicsinyke mag anyagcserét támogató B-vitaminjainak, a salaktalanító, emésztésserkentő rostanyagoknak, a csontozatot erősítő kalciumnak, a vérképző vasnak, valamint az izomműködést és a zsírégetést segítő magnéziumnak.

A pozitív hatásokhoz mindemellett a lizin jelenléte is hozzájárul, mely a lecitinnel karöltve támogatja az agysejtek fejlődését és működését is. Végül, de nem utolsósorban az amaránt linolsavat is tartalmaz, így elősegíti a koleszterinszint alacsonyan tartását, és véd a szív-, illetve az érrendszeri betegségek kialakulásával szemben.

Mire figyelj?

Add az amarántot reggelente müzlidhez, főzz belőle kását, de megpirítva salátákba is szórhatod. Vásárolhatsz belőle készült lisztet is - ez hosszabb ideig eláll, mint a hagyományos búzaliszt, azonban tárold száraz, hűvös helyen.

Hajdina

Mivel a hajdinakása főzéskor jelentős mértékben megduzzad, a köleshez hasonlóan igen laktató, ezért korábban például a közép-európai hadseregekben is népélelmezési cikknek számított. A benne található biológiai fehérje értéke meghaladja a többi gabonaféléét, minthogy háromszor-négyszer több aminosavat, pontosabban létfontosságú lizint, arginint és triptofánt tartalmaz.

A szellemi foglalkozást űzők számára a hajdina valóságos bőségszaru, mivel az idegrendszer és az anyagcsere számára nélkülözhetetlen B-vitaminok mellett sok agyserkentő lecitint is tartalmaz. Ez az anyag, a lizinnel egyetemben, fokozza a szellemi teljesítményt, valamint a tanulási képességet.

Számos pozitív hatása között említhető, hogy ballasztanyagainak köszönhetően serkenti az emésztést, és kisöpri a bélrendszerből a káros salakanyagokat, emellett a benne található rostok a koleszterinszintet is csökkentik, így fogyasztása a szív számára is kedvező. Utóbbi hatást az is elősegíti, hogy a hajdinában található zsírsavak 70%-a telítetlen, ami az E-vitaminnal kölcsönhatásban kifejezetten szívbarát. A héj alatt nagy mennyiségben megtalálható fenolsav a szabadgyökök támadását is elhárítja, véd a behatoló kórokozókkal szemben, és csökkenti a rák kialakulásának kockázatát is.

Mire figyelj?

A hajdinát fogyaszthatod müzlid részeként, kása formájában, süthetsz a lisztjével - például palacsintát -, de a gyógynövényboltokban teáját is megvásárolhatod. Mivel külső rétegében van egy bizonyos festékanyag, ami enyhe bőrirritációt idézhet elő, fontos, hogy ezt forró vízben kioldd a növényből. Tanácsos a hajdinát főzés előtt szűrőkanálban, forró vízben leöblíteni, illetve főzéskor a főzőlén keletkező piros habot lekanalazni.

Árpa

Az árpa tökéletes alapélelmiszer: jelentős mennyiségű keményítőt és ballasztanyagot tartalmaz, illetve pont azokat az anyagcsere-javító B-vitaminokat, melyek hiányában a szervezet nem tudná hasznosítani a benne található szénhidrátokat.

Magnézium- és vastartalma fontos szerepet kap a sejtek energia- és oxigénellátásában, mint ahogy a benne található jelentős mennyiségű kovasav is kedvezően hat szervezetedre: egyrészt jót tesz a bőrödnek, a hajadnak, a csontnak és a körömnek, emellett erősíti az érzékszerveket, és serkenti az agy és az idegrendszer közötti információáramlást is.

Az árpa amellett, hogy rákmegelőző, vírusölő és koleszterincsökkentő hatással rendelkezik, ballasztanyagainak köszönhetően az egyik leghatékonyabb természetes emésztésserkentő, amit a benne található bioaktív anyagok csak fokoznak. Az árpanyákot, azaz az apróra őrölt, majd jól előfőzött darát gyomor- és bélpanaszok gyógyítására alkalmazzák, de ajánlott általános kimerültség, hólyaghurut, láz, máj- és tüdőpanaszok esetén is.

Mire figyelj?

Ha őröletlen árpát vásárolsz, néhány órára áztasd be, majd főzd vízben körülbelül 40 percen át. Utána hagyd még egy kicsit, hogy megdagadjon. Főzhetsz belőle kását és levest is, de az is elég, ha reggeli müzlidet egészíted ki vele.

Cikkünk Dr. Siegfried Schlett A 100 legfontosabb élelmiszer című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

zoldsegek1
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

Az 5 legjobb zsírégető, salaktalanító zöldség

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

Blog.hu ajánló