Nyugtató szemtorna: jobban alszol, ha végigcsinálod esténként
Csak néhány perc, de felüdülés a szemnek.

Nyereményjáték

Nyerj páros belépőt 2018 fergeteges jazzkoncertjére a Sárik Péter Trióval! (x)

Nyerj luxuskozmetikumokat érett bőr számára, és búcsúzz el a ráncoktól a természet erejével! (x)

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Babapuha és fényes lesz a festett haj, ha ezekkel ápolod: látható lesz a különbség (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Így készülhet rólad gyönyörű fotó, a karácsonyi fények között »

5 tornagyakorlat, amitől visszakerül a feneked a helyére »

Egyetlen olcsó kiegészítő, amitől még nőiesebb lesz a ruha »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Aki naphosszat ül a monitor előtt, vagy túlzottan erős mesterséges fénynél dolgozik, bizonyára jól ismeri az érzést, hogy a megerőltetéstől a szeme elfárad, fájdalmassá válik, esetleg be is vörösödik.

A szem fáradtsága sok esetben homályosabb látást eredményez, a betűk szinte összefolynak, az ember pedig észrevétlenül hunyorogni kezd, és csak egy pihentető alvásra vágyik. Hogy ez valóban nyugodt legyen, érdemes beiktatni egy néhány perces lazító szemtornát is a nap végén.

Szemtorna lépésről lépésre

Mivel a szemhéjadhoz kell érned közben az ujjaiddal, a fertőzések elkerülése érdekében legelső lépésként mosd meg jól a kezedet. Ha egy zavartalan helyen vagy, például a kanapén, szorosan csukd be a szemed néhány másodpercig, majd hirtelen nyisd ki, és csukd újra be. Ismételd meg ötször a szemkönnyítő gyakorlatot, közben fókuszálj a légzésed megnyugtatására.

Mivel a szem fáradtságát a legtöbbször az okozza, hogy a monitorra koncentrálva az ember sokkal ritkábban pislog, így pedig kiszárad a szeme, az előbbi gyakorlatot néha munka közben is érdemes elvégezni.

Masszázs a szemnek

A gyors gyakorlatot követően csukd be a szemed, és forgasd fel és le, jobbra és balra vagy körkörösen. Ha bizonytalan vagy abban, hogy jól végzed-e a tornát, tedd rá nagyon óvatosan a mutatóujjadat a szemhéjad közepére, ezzel érezheted a mozgást. Ez egy masszázzsal felér számára.

Borogatás fáradt szemre

A szemek kíméléséhez használhatsz patikában kapható műkönnyet, de néha egy nyugtató borogatást is bevethetsz.

Mivel a legtöbbször az okozza a megerőltetést, ha az ember egy közeli pontra koncentrál, nézz egy minél távoli tárgyat vagy sarkot a szobában, érezni fogod, mennyire megkönnyebbül közben a szemed. Még jobb, ha kinézel az ablakon, és messzire elnézel.

Ha a gyakorlatsorral végeztél, tartsd csukva a szemed, és dörzsöld finoman az ujjaiddal, szinte csak csiklandozva őket, majd óvatosan tedd rá a két tenyeredet a szemeidre - ezzel teljesen sötétet kell elérned, ami nagyon megnyugtató lesz. Tovább fokozhatod a relaxáló hatást, ha a tenyereidet egymáshoz dörzsölöd, ezzel picit felmelegíted őket, majd így fekteted rá a szemhéjakra. A hatás garantált.

Blog.hu ajánló