Nem kapcsolod ki éjszakára a telefonod? Ezekkel a betegségekkel számolj!
A mobilok komoly betegségeket okozhatnak.

Nyereményjáték

Nyerj egyéves előfizetést a BBC GoodFood gasztromagazinra, és ismerd meg a baconös brownie receptjét! (x)

Nyerj családi belépőt a szentendrei Skanzenbe: 2 darabot sorsolunk ki! (x)

Nyerj éves BBC History előfizetést! Az egyik legnépszerűbb történelmi magazin lehet a tiéd (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Édes, gyümölcsös, és alig van benne kalória, így bűntudat nélkül fogyaszthatod ezt az italt (x)

Nyerd meg az 50 x 200 000 Ft egyikét gyermeked osztályának! (x)

Mitől alakulhat ki a mellrák, és hogyan előzhető meg? A szakértő tanácsai (x)

Pöttyös a csíkossal, rózsaszín a fémhatásúval? Mutatjuk, mit mivel párosíts az otthonodban (x)

Finn életérzés a legjobb finn ételekkel a Bartókon: régi Nokiák, pannukakku és igazi, finn kávé (x)

beauty and style

Már megint egy idióta farmer, amiben csak felfázni lehet »

Disney-hercegnőnek öltözhet az ara, nemcsak annak érezheti magát »

Csodásan bánik a testével a ducinak tartott balerina »

retikül.hu
Top lájkolt cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A hálószobában tartott elektronikai eszközök alvászavaró hatása már régóta közismert tény, a számítógépet, a tévét, a tabletet és az egyéb szórakoztató kellékeket ezért nem javasolják a lakás legmeghittebb helyiségében tartani.

Ugyanakkor úgy tűnik, nem csak ezek befolyásolják az alvás minőségét, hanem a mobiltelefonok is, amelyek komoly betegségeket is okozhatnak.

Zavaró tényező

Dr. Guy Meadows, a The Sleep School munkatársa azt figyelte meg, hogy azok a betegek, akik a mobiljukat a hálószoba falain kívül hagyják, sokkal nyugodtabban tudnak éjszaka aludni, mint azok, akik ilyenkor is maguk mellett tartják a készüléket.

Mindennek magyarázatát abban látta, hogy a mobilok fénye zavaróan hat a szervezet természetes ritmusára, azt sugallva, hogy nappal van, nem pedig alvásidő.

Mivel a telefonokból kiáradó fényre a retina érzékenyen reagál, egy-egy éjszakai üzenet érkezésére akaratlanul is felriad az ember, és ha már felébredt, akkor - ahogyan dr. Meadows is tapasztalta tízből négy páciens esetében - egyúttal meg is nézi, milyen apropóból villant meg a telefonja. Az üzenet ellenőrzése pedig rögvest véget vet a nyugodt és kiegyensúlyozott pihenésnek.

Alvászavar és depresszió

Ám nemcsak a mobiltelefon fénye, hanem az általa kibocsátott rádióhullámok is megzavarhatják az alvást, veszélybe sodorva az úgynevezett cirkadián ritmust, amely az emberi szervezet napi ritmusát, az alvás és az ébrenlét váltakozását szabályozza hormonok segítségével. Ha az egyensúly felborul, az az alvás minőségét rombolja, ami könnyen alvászavarhoz vezethet.

Az állandó kimerültség igénybe veszi a szervezetet, hosszú  távon akár depressziót is okozva - már csak ezért is fontos lenne, hogy naponta legalább hét-nyolc óra minőségi időt tudj az alvásnak szentelni.

Rákot okozó telefonok

Aggasztó probléma az is, hogy a rádióhullámok milyen hatással vannak az agyra, hiszen ezek a hullámok erősebbek, mint egy FM-rádió által kibocsátottak, bár még így is csak elhanyagolható töredékei a röntgensugárnak. A SAR - Specific Absorption Rate - tényező, ami azt jelzi, hogy a szervezet mennyi rádiófrekvenciás energiát nyel el mobilhasználat közben, maximum 2 W/kg energiát engedélyez, ez azonban egyes tudósok szerint már jóval túllépi azt az értékhatárt, ami az agysejtek károsodásához szükséges.

Nyilvánvalóan nap közben aligha tudod nélkülözni a telefont, de már csak a fent leírtak miatt is jobb, ha éjszakára például a nappaliban hagyod a készüléket, vagy legalábbis nem közvetlenül a fejed mellé teszed le, hogy meghalld az ébresztést, illetve kikapcsolod .

Blog.hu ajánló