Friss kutatás! Ennyi vörös húst ehetsz egy héten

A maximális adag

A Harvard Egyetem szakértői megállapították, mennyi a limit vöröshús-fogyasztás esetében.

Nyereményjáték

Nyerj családi belépőt a Skanzenbe: 3 darabot sorsolunk ki!

Nyerj képes enciklopédiát, és ismerjétek meg együtt a világ titkait!

Nyerj közel 15 000 forint értékű, Natics prémium kozmetikumokat!

összesen 3 db játék

Ez is érdekelhet

Nem kell többé macerázni a gluténmentes étrenddel - Bármilyen diétát követsz, innen tudsz rendelni (x)

Újabb előrelépés a rákgyógyításban – Még inkább személyre szabott lehet a kezelés (x)

Alföldi Róbert gondolatai a vágyról - Ő sem mindig tudja, mit higgyen szerelemről (x)

A legyegyszerűbb frizurák, ha nyári esküvőre vagy hivatalos - Ékszerekkel mutatjuk

Jellegzetes folyás, viszketés is lehet a tünete - Mit mond a nőgyógyász a Candidáról?

beauty and style

Csak fújni kell az új körömlakkot - Nem lehet elrontani a manikűrt! »

Nincsenek pigmentjeik: elképesztően gyönyörű fotók albínókról »

Felcsavarta, megkötötte: elképesztően dögös lett a sima fehér póló »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elmúlt évtizedekben sokat hallhattál arról, hogy a vörös húsok fogyasztása növeli a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a daganatos betegségek kockázatát.

Ugyanakkor a hús az egyik elsődleges fehérje- és zsírforrás az ember számára. Joggal merülhet fel benned, hogy mégsem szerencsés teljesen kiiktatnod az étrendedből.

Kell, vagy nem kell a vörös hús?

Amellett, hogy fontos fehérje- és zsírforrást jelentenek, a különböző ásványi anyagokat - például a vasat -, valamint a B-vitaminok számos fajtáját is a vörös húsok tartalmazzák legnagyobb mennyiségben. Tehát nem szükséges teljesen kiiktatnod őket az életedből, de érdemes minimalizálni a fogyasztásukat.

A kérdés már csak az, hogy mennyi a vöröshús-fogyasztás felső határa. Külföldi kutatók megadták a választ arra, hogy naponta, hetente körülbelül milyen mennyiségű sertés-, marha-, esetleg birkahúst fogyaszthatsz anélkül, hogy komolyabb egészségügyi következményekkel kellene számolnod.

A Harvard Egyetem kutatása

A Harvard Egyetem Közegészségügyi Intézetének munkatársai korábbi táplálkozástudományi kutatások eredményeit vetették össze. A vizsgálat során összesen 83 ezer nő, illetve 38 ezer férfi étkezési szokásait, valamint azok egészségügyi következményeit tekintették át.

Az alatt a 28 év alatt, amely során a kutatások készültek, a vizsgált alanyok körében 24 ezer haláleset történt: ezek 40%-a daganatos betegséggel állt összefüggésben, 25%-uk pedig valamilyen keringési rendellenességgel.

Az adatok azt mutatták, hogy a vöröst húst nagyobb mennyiségben fogyasztók körében 12-20%-kal magasabb volt a daganatos, illetve a szív- és érrendszeri betegségek kapcsán bekövetkező haláleset rizikója. Különösen a feldolgozott húskészítmények fogyasztása járt kockázattal.

Ennyi legyen a maximális adag

A kutatás során a szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy napi legfeljebb fél adag - körülbelül 4 dkg - vörös hús fogyasztása jóval kevesebb kockázattal járt volna a vizsgált alanyok egészségére nézve. Tehát fejenként 28 dkg vörös hús fogyasztása jelenti a maximális adagot egy héten a kutatók szerint. Ez a mennyiség mindkét nem esetében 8-9%-kal csökkentette volna a halálozási esélyeket.

Vas- és B-vitamin-pótlás

Tartsd azonban szem előtt, hogy a szakemberek itt felső határról beszélnek, tehát szerencsésebb, ha ennél is kevesebb vörös húst, illetve húskészítményt fogyasztasz. Iktasd be az étrendedbe a szárnyasokat, a halat, fogyassz több olajos magvat és teljes kiőrlésű gabonafélét. Ha a vaspótlásra szeretnél odafigyelni, a cékla, a spenót, a különféle aszalt gyümölcsök fogyasztása segíthet. Amennyiben a B-vitaminokat pótolnád, a húsfélék mellett a hüvelyesek, a tejtermékek, a gabonafélék és a tojás fogyasztása ajánlott.

Te egy héten hányszor eszel vörös húst?

Blog.hu ajánló