Friss kutatás! Ennyi vörös húst ehetsz egy héten

A maximális adag

A Harvard Egyetem szakértői megállapították, mennyi a limit vöröshús-fogyasztás esetében.

Nyereményjáték

Nyerj közel 160 ezer forint értékű Philips szőrtelenítőt a tartósan sima bőrért! (x)

összesen 1 db játék

Ez is érdekelhet

Molnár Piroska igazi maffiavezér - Ilyen, amikor féltő és uralkodó férfibőrbe bújik (x)

Színezüst és -arany körömékszerek, különleges mintákkal 4500 forinttól - Gyönyörű és tartós manikűr 2 perc alatt! (x)

Folyton levert, fáradt vagy? Állandó éhség gyötör? - Candida állhat a háttérben! (x)

Emlékszel még Janikovszky Éva meséire? Most együtt élvezhetitek a gyerekeddel (x)

Ezek a színek pezsdítik fel a tavaszi-nyári szezont - Mutatjuk a legújabb sminktrendeket! (x)

beauty and style

Van egy fehér pólód? Így variáld, hogy stílusos legyen! - Tippek a videón »

Hány éves vagy? Ebből kell a legtöbbet enned, hogy fiatal maradj »

Hihetetlenül látványos frizura néhány csattal - Félhosszú hajhoz is jó »

retikül.hu

Top lájkolt cikkek

bmi kalkulátor

nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elmúlt évtizedekben sokat hallhattál arról, hogy a vörös húsok fogyasztása növeli a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a daganatos betegségek kockázatát.

Ugyanakkor a hús az egyik elsődleges fehérje- és zsírforrás az ember számára. Joggal merülhet fel benned, hogy mégsem szerencsés teljesen kiiktatnod az étrendedből.

Kell, vagy nem kell a vörös hús?

Amellett, hogy fontos fehérje- és zsírforrást jelentenek, a különböző ásványi anyagokat - például a vasat -, valamint a B-vitaminok számos fajtáját is a vörös húsok tartalmazzák legnagyobb mennyiségben. Tehát nem szükséges teljesen kiiktatnod őket az életedből, de érdemes minimalizálni a fogyasztásukat.

A kérdés már csak az, hogy mennyi a vöröshús-fogyasztás felső határa. Külföldi kutatók megadták a választ arra, hogy naponta, hetente körülbelül milyen mennyiségű sertés-, marha-, esetleg birkahúst fogyaszthatsz anélkül, hogy komolyabb egészségügyi következményekkel kellene számolnod.

A Harvard Egyetem kutatása

A Harvard Egyetem Közegészségügyi Intézetének munkatársai korábbi táplálkozástudományi kutatások eredményeit vetették össze. A vizsgálat során összesen 83 ezer nő, illetve 38 ezer férfi étkezési szokásait, valamint azok egészségügyi következményeit tekintették át.

Az alatt a 28 év alatt, amely során a kutatások készültek, a vizsgált alanyok körében 24 ezer haláleset történt: ezek 40%-a daganatos betegséggel állt összefüggésben, 25%-uk pedig valamilyen keringési rendellenességgel.

Az adatok azt mutatták, hogy a vöröst húst nagyobb mennyiségben fogyasztók körében 12-20%-kal magasabb volt a daganatos, illetve a szív- és érrendszeri betegségek kapcsán bekövetkező haláleset rizikója. Különösen a feldolgozott húskészítmények fogyasztása járt kockázattal.

Ennyi legyen a maximális adag

A kutatás során a szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy napi legfeljebb fél adag - körülbelül 4 dkg - vörös hús fogyasztása jóval kevesebb kockázattal járt volna a vizsgált alanyok egészségére nézve. Tehát fejenként 28 dkg vörös hús fogyasztása jelenti a maximális adagot egy héten a kutatók szerint. Ez a mennyiség mindkét nem esetében 8-9%-kal csökkentette volna a halálozási esélyeket.

Vas- és B-vitamin-pótlás

Tartsd azonban szem előtt, hogy a szakemberek itt felső határról beszélnek, tehát szerencsésebb, ha ennél is kevesebb vörös húst, illetve húskészítményt fogyasztasz. Iktasd be az étrendedbe a szárnyasokat, a halat, fogyassz több olajos magvat és teljes kiőrlésű gabonafélét. Ha a vaspótlásra szeretnél odafigyelni, a cékla, a spenót, a különféle aszalt gyümölcsök fogyasztása segíthet. Amennyiben a B-vitaminokat pótolnád, a húsfélék mellett a hüvelyesek, a tejtermékek, a gabonafélék és a tojás fogyasztása ajánlott.

Te egy héten hányszor eszel vörös húst?