Maradhat egész évben a téli gumi? Sok a félreértés a gumicserével kapcsolatban
A kora tavasz a téli gumi lecserélésének ideje, néhány tudnivalót ismerni kell ennek kapcsán.

kerek-gumicsere-gumi
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Krisztofer már szalad (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Sok mindenre jó a teafaolaj, de nem mindegy, hogy használod »

5 nőies, könnyen elkészíthető frizura szemüvegeseknek »

Annyira megváltozott Bella Hadid, hogy sokan nem hiszik el, hogy nem plasztikáztatott »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kora tavasz az autósok számára a téli gumi cseréjének időszaka is. Bár sokan a jó idővel automatikusan mennek is a gumiszervizbe, felmerülhet a kérdés, mikor van az ideális időpont a cserére, illetve muszáj-e elhagyni a biztonságos, jeges, csúszós utakra kitalált gumikat.

A megfelelő gumiabroncsok megválasztása a biztonságos közlekedés alapja, velük kapcsolatban mégis számos kérdés, esetenként tévhit él a köztudatban. A gyártók ajánlásai azonban sokat segítenek az eligazodásban.

Mikor kell lecserélni a téli gumit nyárira?

A gyártók szerint a téli gumi nyárira cserélését ajánlott akkor elvégezni, amikor a napi átlaghőmérséklet 7 °C fölé emelkedik. Nem érdemes állandósítani a téli szettet, mivel az a nyári, hamar felmelegedő aszfalton gyorsabban kopik, és kevésbé tapad, így megnövekedhet a féktáv, mivel jobban csúszhat a speciálisan erre tervezett nyárinál.

Az állandó szettre esetleg egy jó minőségű négy évszakos gumi is megoldást jelenthet, de az ADAC német autóklub tesztjei szerint ez még mindig elmarad nyáron a nyári és télen a téli gumik teljesítményeitől.

A gumicsere előtt minden esetben szükséges megvizsgálni a tárolt nyári gumik állapotát is. A gumik barázdamélységének a jogszabály szerint minimum 1,6 milliméternek kell lennie, de a gyártók már 2 milliméternél javasolják az új abroncsok beszerzését, ennél kevesebb ugyanis balesetveszélyesnek számít.

További tudnivalók a gumiabroncsokról

A biztonságos futófelület mellett a tengelymintának, a méretnek, a terhelési indexnek is egyformának kell lennie, továbbá mindig ellenőrizni kell a nyomást is, helytelenül beállítva ez kopáshoz és nagyobb fogyasztáshoz vezethet, de a megcsúszás esélyét is növelheti.

A cikk az ajánló után folytatódik

A gumiabroncsok életkora sem mindegy: egy téligumitesztből kiderült, hogy a vezetők harmada öt évnél idősebb gumikat használ, ami már veszélyes lehet az utakon. Az öt-hat évesnél régebbi nyári gumikat is jobb újakra cserélni, még akkor is, ha látszólag kutya bajuk sincs, az anyaguk ugyanis elöregedhet.

A tárolás körülményeire ugyanakkor nagyon kell figyelni. A legjobb erre a száraz, hűvös, napfénytől védett, páramentes hely, ami egy garázs vagy egy kamra is lehet. Érdemes megjelölni, hogy hova voltak felhelyezve az autón, majd akár le is lehet takarni őket egy ponyvával a környezeti ártalmak ellen. A tárolásra helyhiány esetén gumiszervizekben is van lehetőség.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük