Meghúzták a kocsit? Egy új alkalmazással akár egy napon belül fizethet a biztosító

Új fejlemények vannak a gépjármű-biztosításban, felgyorsult az ügyintézés az okostelefonos bejelentéssel.

auto-kar-karbejelentes
Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Több magyar biztosító hírt adott arról, hogy elindult a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz kapcsolódó, kék-sárga baleseti bejelentő egységes, digitális verziója. Ezzel pedig az ügyfelek gyorsan, egyszerűen, az okostelefonokkal is bejelenthetik a gépjárművüket ért károkat.

Az applikációt a Magyar Biztosítók Szövetsége, a MABISZ üzemelteti, a fejlesztésben pedig több biztosító is részt vett.

Okostelefonos kárbejelentés

Pontos, szakszerű, gyors és papírmentes - ezekkel a szavakkal jellemezte az Allianz Hungária biztosítótársaság az applikációt, mely elérhető online, továbbá Android és iOS operációs rendszerről is. Az E-kárbejelentő applikációval az autótulajdonosok az idáig megszokott kék-sárga nyomtatvány helyett egy okostelefon segítségével is bejelenthetik a károkat.

Az ügyintézés az online bejelentéssel sokat egyszerűsödik. Eddig a baleseti bejelentőlapra került adatok, leírás vagy a vázlatrajz volt az elsődleges a baleset felelősének eldöntésében, az E-kárbejelentő esetén azonban nem kell külön jelentkezni a biztosítónál, a kitöltés és az aláírás után a rendszer automatikusan továbbítja az adatokat a Magyar Biztosítók Szövetségéhez, illetve a szerződött biztosítókhoz is. A bejelentéskor lehetőség van megadni a baleset földrajzi helyszínét is, ha szükség van a kárszakértő személyes kárfelmérésére.

Gyors módszer

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításban szerződött ügyfelek az elkövetkező hetekben elektronikusan egyedi QR-kódokat kapnak, melyekkel frissíthetők, illetve előtölthetők az ügyféladatok. Ezt a lépést ezért ajánlott lesz már útnak indulás előtt megtenni, hogy egyszerűbb legyen a bejelentés, és ne egy káreset megtörténtekor kelljen az applikáció letöltésével bajlódni.

A cikk az ajánló után folytatódik

A Groupama is begyorsított

A Groupama Biztosító is beszámolt arról, hogy a rendszer bevezetése sikeres a társaságnál, hiszen az első kárbejelentésüket 24 órán belül rendezték és lezárták. A bejelentést követően néhány órán belül felvették a kapcsolatot az ügyféllel, akinek az autójában parkolás közben okoztak kárt, a fotók segítségével pedig olyan gyorsan sikerült rendezni az ügyet, hogy már a kártérítés összegét is megkapta a károsult.

A társaságnál továbbá a közeljövőben vezetik be a videós kárrendezést is, mely szintén szakértői szemlézés, személyes jelenlét és sorban állás, időpont-egyeztetés nélkül segít felmérni a károkat.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ilyen a német BKV: tömegközlekedés Európán innen és túl

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük