Miből élnek a mai fiatalok? A 18-24 éveseket kérdezték, itt a válasz
Egy friss felmérés szerint a Z generáció egyharmada dolgozik teljes munkaidőben.

A közép-kelet-európai 18-24 évesek 32 százaléka teljes munkaidőben dolgozik, 19 százalékuk részmunkaidőben, minden harmadik válaszadó (30 százalék) számára pedig szülei támogatása jelenti a fő bevételi forrást - derül ki a Mastercard új, a legfiatalabb fogyasztói csoport, a Z generáció attitűdjeiről és viselkedéséről szóló felméréséből.
A 11 országban vizsgált 18-24 évesek mintegy 11,5 millióan vannak, a lakosság 7,2 százalékát teszik ki, és szerepük a gazdaságban egyre jelentősebb. A felmérés alapján a magyar fiatalok 40 százaléka teljes állásból szerzi jövedelmét, 22 százalék a szüleit jelölte meg mint bevételei elsődleges forrását, 16 százalékuk pedig főleg részmunkából él.
Független generáció, tele tervekkel
A közép-kelet-európai Z generáció képviselőinek átlagos havi jövedelme 450 euró, és prioritás számukra, hogy a közeljövőben már ne függjenek a szüleiktől, fő céljuk ezért az, hogy befejezzék tanulmányaikat, és megszerezzék első szakmai tapasztalataikat. A jövőben 2000-3000 eurót szeretnének keresni: ez elég ahhoz, hogy eltartsák a családjukat, valamint hogy lakásra és időnként nyaralásra vagy utazásra gyűjthessenek - áll a közleményben.

Bár a pénz fontos számunkra, de a többi emberrel való kapcsolatokat értékelik a legtöbbre. A felmérésben arra a kérdésre, hogy melyek a számukra legfontosabb értékek, a családot 67 százalék, az egészséget 60 százalék, a barátokat 45 százalék, a szerelmi életet 43 százalék említette. A közleményben megjegyzik: a közkeletű vélekedéssel ellentétben a fiatalok szerint semmi sem helyettesítheti a személyes beszélgetéseket, és 64 százalékuk szívesen tölti szabadidejét másokkal, különösen a barátaival.
A társadalmi és környezeti kérdések iránti elkötelezettségüket jelzi, hogy csaknem felük (45 százalék) azt mondta, adakozik különböző alapítványoknak és civil szervezeteknek, 34 százalékuk pedig önkéntes munkát vállal. Amikor a jövőre gondolnak, a bolygó állapota az egyik leggyakoribb aggodalmuk (40 százalék), de a többséget (52 százalék) a megélhetés nyugtalanítja. Utóbbi problémát a magyar válaszadók 61 százaléka jelölte meg.
Az internet széles körű elterjedésének idején született első generáció elválaszthatatlanul kötődik a digitális világhoz, a felmérésében részt vevők 70 százaléka elsődleges információ- és inspirációs forrásként használja a közösségi médiát. A technológia iránt fogékony, mindig online generáció számára az e-kereskedelem természetes környezet - 76 százalékuk havonta legalább egyszer vásárol online.

Érzelmek logikája - Hogyan vannak jelen az érzelmek a logikus gondolkodásban?
A Femina Klub novemberi vendége Dr. Mérő László matematikus, pszichológus lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya az érzelmek és az elme bonyolult viszonyáról beszélget. Körbejárjuk, mit jelent valójában az érzelmi intelligencia, megismerjük az érzelmek szerkezetét, és hogyan alkalmazhatjuk a felismeréseinket mindennapi problémáink megoldásában is.
Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2023. november 6. 18 óra
Helyszín: Thália Színház
Promóció
Ebben a magyar adat egyezik a közép-európai átlaggal, főként ruházati (60 százalék), élelmiszer (45 százalék) vagy szépségápolási termékeket (41 százalék) vásárolnak a webáruházakban. Ugyanakkor tudatos vásárlók: 74 százalék mindig utánanéz a különböző kereskedők ajánlatainak a fizetés előtt, 77 százalékuk pedig ellenőrzi, hogy a termék máshol elérhető-e akcióban.
Fotók: Getty Images
8 fotó, ami bizonyítja, mennyire máshogy korosodtak régen az emberek
A régi fotókat látva nehéz elhinni, hogy a rajtuk szereplő emberek még kamaszkorban vannak, vagy csak alig lépték át azt. Sokkan 14 évesen már felnőttként néztek ki.
OLVASD EL EZT IS!

- pénzügyek
- megtakarítás