Miből élnek a mai fiatalok? A 18-24 éveseket kérdezték, itt a válasz

Egy friss felmérés szerint a Z generáció egyharmada dolgozik teljes munkaidőben.

Z generáció, felmérés
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A közép-kelet-európai 18-24 évesek 32 százaléka teljes munkaidőben dolgozik, 19 százalékuk részmunkaidőben, minden harmadik válaszadó (30 százalék) számára pedig szülei támogatása jelenti a fő bevételi forrást - derül ki a Mastercard új, a legfiatalabb fogyasztói csoport, a Z generáció attitűdjeiről és viselkedéséről szóló felméréséből.

A 11 országban vizsgált 18-24 évesek mintegy 11,5 millióan vannak, a lakosság 7,2 százalékát teszik ki, és szerepük a gazdaságban egyre jelentősebb. A felmérés alapján a magyar fiatalok 40 százaléka teljes állásból szerzi jövedelmét, 22 százalék a szüleit jelölte meg mint bevételei elsődleges forrását, 16 százalékuk pedig főleg részmunkából él.

Független generáció, tele tervekkel

A közép-kelet-európai Z generáció képviselőinek átlagos havi jövedelme 450 euró, és prioritás számukra, hogy a közeljövőben már ne függjenek a szüleiktől, fő céljuk ezért az, hogy befejezzék tanulmányaikat, és megszerezzék első szakmai tapasztalataikat. A jövőben 2000-3000 eurót szeretnének keresni: ez elég ahhoz, hogy eltartsák a családjukat, valamint hogy lakásra és időnként nyaralásra vagy utazásra gyűjthessenek - áll a közleményben.

Bár a pénz fontos számunkra, de a többi emberrel való kapcsolatokat értékelik a legtöbbre. A felmérésben arra a kérdésre, hogy melyek a számukra legfontosabb értékek, a családot 67 százalék, az egészséget 60 százalék, a barátokat 45 százalék, a szerelmi életet 43 százalék említette. A közleményben megjegyzik: a közkeletű vélekedéssel ellentétben a fiatalok szerint semmi sem helyettesítheti a személyes beszélgetéseket, és 64 százalékuk szívesen tölti szabadidejét másokkal, különösen a barátaival.

A társadalmi és környezeti kérdések iránti elkötelezettségüket jelzi, hogy csaknem felük (45 százalék) azt mondta, adakozik különböző alapítványoknak és civil szervezeteknek, 34 százalékuk pedig önkéntes munkát vállal. Amikor a jövőre gondolnak, a bolygó állapota az egyik leggyakoribb aggodalmuk (40 százalék), de a többséget (52 százalék) a megélhetés nyugtalanítja. Utóbbi problémát a magyar válaszadók 61 százaléka jelölte meg.

Az internet széles körű elterjedésének idején született első generáció elválaszthatatlanul kötődik a digitális világhoz, a felmérésében részt vevők 70 százaléka elsődleges információ- és inspirációs forrásként használja a közösségi médiát. A technológia iránt fogékony, mindig online generáció számára az e-kereskedelem természetes környezet - 76 százalékuk havonta legalább egyszer vásárol online.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ebben a magyar adat egyezik a közép-európai átlaggal, főként ruházati (60 százalék), élelmiszer (45 százalék) vagy szépségápolási termékeket (41 százalék) vásárolnak a webáruházakban. Ugyanakkor tudatos vásárlók: 74 százalék mindig utánanéz a különböző kereskedők ajánlatainak a fizetés előtt, 77 százalékuk pedig ellenőrzi, hogy a termék máshol elérhető-e akcióban.

Fotók: Getty Images

8 fotó, ami bizonyítja, mennyire máshogy korosodtak régen az emberek

A régi fotókat látva nehéz elhinni, hogy a rajtuk szereplő emberek még kamaszkorban vannak, vagy csak alig lépték át azt. Sokkan 14 évesen már felnőttként néztek ki.

8 fotó, ami bizonyítja, mennyire máshogy korosodtak régen az emberek - 14 évesen már felnőttként néztek ki

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük