234 milliárd forint ment el egy hónap alatt: erre költötték el a magyarok

Felmérés készült a karácsonyi időszakról.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A felnőtt magyar internetezők saját bevallásuk szerint a karácsonyi ajándékokra tavaly hozzávetőlegesen 234 milliárd forintot költhettek, melynek 42%-át, körülbelül 98 milliárd forintot online, 58%-át, vagyis mintegy 136 milliárd forintot pedig az üzletekben költötték el - derült ki az eNET Internetkutató decemberi és januári felméréseiből.

Az internetkutató cég felmérése szerint tavaly év végén az internetezők 90%-a, azaz ötmillióan vásároltak karácsonyi ajándékot online - 3,7 millióan - vagy offline módon - 4,9 millióan.

Kevesebben használták ki a black friday-t

A kutatásból kiderült, hogy míg 2016-ban 2,1 millióan használták a black friday nyújtotta kedvezményeket, addig tavaly csupán 1,7 millió magyar internetező vásárolt az akcióban részt vevő üzletekben és webáruházakban. Az előzetes becslés szerint a forgalom akár 120 milliárd forintot is hozhatott volna, ezzel szemben ennek csupán fele valósulhatott meg. 

Az adatok szerint a tavalyi karácsonyi szezonban százezerrel kevesebben, 800 ezren voltak, akik késve kapták meg csomagjukat, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor a tavalyelőtti karácsonyi időszakhoz képest a késés ideje mérséklődött: a 2017-es karácsonyi időszakban átlagosan négy napot, egy évvel korábban átlagosan öt napot késtek a csomagok, de 13%-uk - egy évvel korábban 12%-uk - csomagja még január első hetében sem érkezett meg.

A fekete péntekről szóló felmérésben 838 felnőtt internetező vett részt 2017. december 4. és 8. között, a karácsonyi vásárlásra vonatkozó felmérés pedig 776 internetező bevonásával történt 2018. január 5. és 9. között. Mindkét felmérés nem, kor és régió alapján reprezentálja a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.

Ezt is szeretjük