Mindegy, mit árulnak, ha 50%-os kedvezmény van rá, a magyarok megveszik

Felmérés készült a magyarok kuponos vásárlási szokásairól.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Minden második ember vásárolt már internetes bónt, és tízből kilenc kuponozó nő - derült ki a HOOP kedvezményes ajánlatokat kínáló magyar mobilapplikáció fejlesztéséért felelős Appspect Kft. friss kutatásából. A felmérés szerint a legalább 50%-os kedvezmény a legjobb csali. Aki még nem vásárolt kupont, jellemzően az online előrefizetéssel kapcsolatos félelmei miatt nem tette.

A kuponozók 40%-a szolgáltatást és terméket egyaránt vásárol ilyen formában, harmaduk viszont kimondottan a szolgáltatásokat részesíti előnyben. Ezek közül a legnépszerűbbek az utazás, a szórakozás és a wellness kategóriák, ezt követi szorosan a gasztronómia és a szépség. A két nem közül a nők érzékenyebbek az akciós ajánlatokra, tízből kilenc beváltó ugyanis nő a kutatás szerint.

Többen kuponoznának online fizetési kötelezettség nélkül

Akik még nem vásároltak online kedvezményre jogosító utalványt, többnyire az előrefizetést és az online banki tranzakciót kifogásolták. "Erős a félelem a kártyaadatok kiadásával kapcsolatban" - mondta Zádor Balázs, az applikáció projektmenedzsere. "Mi többek között erre az igényre kínálunk megoldást, hiszen nálunk az ajánlatot nem rajtunk keresztül, hanem majd a szolgáltatónál érvényesíti a felhasználó."

A felmérés szerint a másik visszatartó erő az, hogy a kedvezmény érvényesítéséhez a kupont magunkkal kell vinni kinyomtatva: tízből kilenc válaszadó szeretne élni a kedvezménnyel a fizikai kupon felmutatása nélkül.

Az 50% már mágikus erővel bír

A felmérés szerint a válaszadók harmada a kedvezmény mértékével csábítható vásárlásra. "Az árengedmények hatása olykor megdöbbentő: egy-egy akció láttán olyan terméket vagy szolgáltatást is megveszünk, amire korábban nem is gondoltunk volna" - árulta el Zádor Balázs. Minden ötödik kuponozó a 40-50%-os árcsökkentést pásztázza, ennél valamivel kevesebben a legalább 30-40%-os kedvezményeket vadásszák. Tízből ketten viszont konkrét szolgáltatást vagy szolgáltatót keresnek. A virtuális térben is megjelennek az impulzusvásárlók, akik cél nélkül böngészik az ajánlatokat, és, ha valami megfogja őket, megveszik.

A tudatos, a spórolós és az élményvadász

A HOOP kutatása arra is rávilágított, hogy leginkább a tudatosság - 37% - és a szűkebb anyagi lehetőségek - 35% - vezetnek a kedvezményvadászathoz. A harmadik legnépesebb csoportot az élménygyűjtők alkotják a felmérés szerint. "Ők azok, akik az ajánlatok böngészése közben ötleteket gyűjtenek, és az hatja őket, hogy az árengedmények bezsebelésével több programmal tervezhetnek ugyanakkora keretből" - ismertette Zádor Balázs.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ennek ellenére tízből nyolc kuponozóval már megesett, hogy nem használta fel az előre kifizetett kedvezményes lehetőséget. Közülük 80% maximum ötezer forintot bukott el, így összességében már legalább hatmilliárd forint veszteséget okozhattak a bennragadt voucherek a vásárlók számára. Aki nem váltotta be, jellemzően azért, mert lejárt a határideje, vagy közbejött valami, illetve megfeledkezett róla.

"A mi alkalmazásunkban elérhető ajánlatok nem tekinthetők klasszikus kuponnak, hiszen a vásárlóknak nem kell online előre fizetni. Mindenki napi öt geotargetált kedvezményt kap, melyek közül szabadon eldönthetik egy jobbra-balra húzással, hogy melyik szimpatikus" - mondta el Zádor Balázs.

Ezt is szeretjük