Erre kerestek a magyarok 2017-ben: érdekes dolgokat árul el a szokásokról

Érdekes következtetések vonhatók le az apróhirdetési oldalakon használt szavak listájából.

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Ha kis kedvencről van szó, a legtöbb magyar francia buldogra vágyik, bútorból az IKEA a nyerő, és hihetetlen, de úgy tűnik, tavaly 170 ezer honfitársunk álma volt megtanulni korcsolyázni. Legalábbis erre lehet következtetni a Jófogás 2017-ben legtöbbször használt keresőszavaiból.

Sok mindent elárulhat egy lista, ami mutatja, mire keresnek rá az emberek nap mint nap egy apróhirdetési oldalon. A top 200 keresőszót megnézve érdekes következtetések vonhatók le. Meglepő lehet, hogy a négylábúak között a francia buldog a favorit, több mint 170 ezerszer került be a keresőmezőbe, őt követték a német juhászok, a tacskók, yorkik, csivavák, mopszok, ilyen sorrendben, mind megelőzve például a reklámkutyának kikiáltott golden retrievert vagy a nagy magyar kedvencet, a vizslát.

Régi és új keresőszavak

A nagy fényképezőharcban a Nikon veri a Canont, ruhamárkában a Nike az Adidas-t, utóbbira tavaly még több mint 70 ezerszer rákerestek, az idei kétszázas listára viszont már fel sem került. A tavalyi top 200-as kulcsszólistával összehasonlítva látható, hogy például a rotációs kapák és betonkeverők jobban teljesítettek, jóval többször kerestek rá ezekre 2017-ben, mint az azt megelőző évben.

A Vespa tavalyelőtt még szerepelt a listán, tavaly viszont már nem került fel, az olasz robogó tehát látványosan vesztett népszerűségéből. Új szavak is feltűntek az idei sorban, például több mint 50 ezerszer kerestek rá a húsdarálóra, de ugyanennyi alkalommal használták a roller keresőszót is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

A dobogósok

Legtöbbször 2017-ben az ingyen elvihető került a keresőmezőbe, több mint 700 ezerszer kattintottak erre, hogy meglássák, mit ajánlanak térítésmentesen elvitelre. Kövesse virtuális dobpergés az idei második helyezettet, az MTZ traktort, amire több mint félmilliószor kerestek rá, százezerrel többször, mint a harmadik helyezett Simpson motorra. A tavalyi sorrend egyébként ugyanezt a három keresést tartalmazta, csak Simpson, MTZ és ingyen elvihető sorrendben.

Ezt is szeretjük