Törött kijelzővel is használjuk a telefont: miért nem javíttat a magyar?
Retteg, hogy összetöri, mégsem vigyáz eléggé okostelefonjára a magyar - derült ki egy kutatásból.
Bár a kijelzőtörés a felhasználók egyik legnagyobb rémálma, mégis csak minden második magyar védi megfelelően a mobilja előlapját - derül ki a Huawei legújabb kutatásából. A Kanadában és kilenc európai országban, köztük Magyarországon végzett felmérés azt vizsgálta, tulajdonosaik szerint milyen veszélyek fenyegetik a leginkább az okostelefonokat, és általában milyen okból viszik szervizbe készülékeiket.
A gyártó kutatásából kiderült: annak ellenére, hogy gyakran előfordul, a képernyő törése esetén csak a felhasználók egynegyede javíttatja meg a mobilját. A lekérdezés eredményei alapján itthon leginkább a szolgáltatás ára tartja vissza a mobiltulajdonosokat attól, hogy szervizbe vigyék törött készüléküket.
Tíz országban több mint háromezer fő részvételével végezték a kutatást, amelyben több mint háromszáz magyar felhasználó vett részt, és melynek fókuszában a leggyakoribb okostelefonos problémák, sérülések és a károsodásuk okozta félelmek álltak. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel 80%-a elvárná a gyártóktól, hogy kevésbé sérülékeny készülékeket fejlesszenek.
Rettegünk, hogy már nem lehet a miénk
A nemzetközi kutatásban többek között arra volt kíváncsi a cég, hogy milyen, a készülékük épségét veszélyeztető dologtól tartanak leginkább a felhasználók. A válaszadók 69%-a saját bevallása szerint nehezen tudná elképzelni az életét okostelefonja nélkül. A megkérdezettek egyharmadának legnagyobb félelme, hogy elhagyja, vagy más ellopja tőle a készülékét. Az eredmények alapján a magyarok 30%-a tart az okostelefonján olyan bizalmas adatokat, amelyeket nem szeretne, ha a készülék esetleges eltűnésekor illetéktelenekhez kerülnének.
A felhasználók nem csak attól félnek, hogy ellopják mobiltelefonjukat: további 17% jelentősen tart attól, hogy a készülékén tárolt adatok, fotók és üzenetek egy hiba folytán örökre eltűnnek. A harmadik legszámottevőbb veszélyként a felhasználók 16%-a az okostelefon elejtését nevezte meg, illetve az ebből eredő képernyősérüléseket.
Sok az akkumulátor- és kijelzőkárosodás
A gyártó kutatásában arra is rákérdezett, milyen meghibásodásokat tapasztalt a legtöbb okostelefon-tulajdonos az elmúlt két évben. Mind a nemzetközi, mind a magyar felhasználók esetében az akkumulátor problémás működése, töltése állt a hibalista elején, amelyet szorosan követett a telefonok kijelzőjének megsérülése. A harmadik leggyakoribb problémát a különböző hálózati fennakadások okozták a felhasználóknak, ezt megközelítőleg 27%-uk tapasztalta. A válaszadók ebben az esetben az internethez való csatlakozás nehézségét, illetve a hanghívások során előforduló kapcsolódási problémákat emelték ki.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Javítsam, ne javítsam?
A magyarok 75%-a még soha nem cseréltette ki telefonja előlapját annak ellenére, hogy 32%-uk már legalább egyszer betörte azt. A szervizektől való távolmaradás oka a hazai megkérdezettek válaszai alapján egyértelműen a pénztárcájukra fogható: a magyarok közel 92%-a úgy gondolja, hogy egy esetleges kijelzőcsere túlságosan drága, 41% szerint pedig ennek a költségnek nem szabadna meghaladnia a piaci átlagárnak tartott 32 ezer forintot.
Bár ódzkodnak a javíttatástól, de sokan mégsem teszik meg a megfelelő lépéseket a készülékük védelméért. A magyarok negyede nem tartja semmilyen tokban a mobilját, illetve telefonja kijelzőjét csak a válaszadók alig fele védi fóliával, ezzel kitéve a készüléküket az esetleges sérüléseknek. Ennél is kevesebben, mindössze a megkérdezettek 11%-a kötött valamilyen biztosítást az okostelefonja károsodása esetére.
A válaszadók többsége általánosságban túl sérülékenynek ítéli meg a mobilkészülékeket, valamint kifejezetten hajlamosnak tartja azokat a különböző meghibásodásokra. Az okostelefon-tulajdonosok elsősorban a készülékek gyártóitól várják a megoldást: a résztvevők 78%-a összességében elvárná, hogy strapabíróbb készülékeket fejlesszenek számukra, és adott esetben megkíméljék a felhasználókat az emberi mulasztásból és balesetekből adódó károk javítási költségeitől is.
Fotók: Getty Images
A legjobb pillanatban kattintották el a telefon kameráját
Nem kell profi fotósnak lenni ahhoz, hogy díjnyertes képeket készítsen az ember: elég, ha nyitott szemmel jár az utcán, és mindig van nála egy kamerás telefon.
A legjobb pillanatban kattintották el a telefon kameráját: a felvételekért még pénzt is kaptak
Nézegess képeket!
ElolvasomOLVASD EL EZT IS!
- felmérés
- okostelefon
Egy apróság az okostelefon előlapján, amin sokkal több múlik, mint hinnéd
- depresszió
- okostelefon