Törött kijelzővel is használjuk a telefont: miért nem javíttat a magyar?

Retteg, hogy összetöri, mégsem vigyáz eléggé okostelefonjára a magyar - derült ki egy kutatásból.

Telefon kijelzőjének törése
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Bár a kijelzőtörés a felhasználók egyik legnagyobb rémálma, mégis csak minden második magyar védi megfelelően a mobilja előlapját - derül ki a Huawei legújabb kutatásából. A Kanadában és kilenc európai országban, köztük Magyarországon végzett felmérés azt vizsgálta, tulajdonosaik szerint milyen veszélyek fenyegetik a leginkább az okostelefonokat, és általában milyen okból viszik szervizbe készülékeiket.

A gyártó kutatásából kiderült: annak ellenére, hogy gyakran előfordul, a képernyő törése esetén csak a felhasználók egynegyede javíttatja meg a mobilját. A lekérdezés eredményei alapján itthon leginkább a szolgáltatás ára tartja vissza a mobiltulajdonosokat attól, hogy szervizbe vigyék törött készüléküket.

Tíz országban több mint háromezer fő részvételével végezték a kutatást, amelyben több mint háromszáz magyar felhasználó vett részt, és melynek fókuszában a leggyakoribb okostelefonos problémák, sérülések és a károsodásuk okozta félelmek álltak. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók közel 80%-a elvárná a gyártóktól, hogy kevésbé sérülékeny készülékeket fejlesszenek.

Rettegünk, hogy már nem lehet a miénk

A nemzetközi kutatásban többek között arra volt kíváncsi a cég, hogy milyen, a készülékük épségét veszélyeztető dologtól tartanak leginkább a felhasználók. A válaszadók 69%-a saját bevallása szerint nehezen tudná elképzelni az életét okostelefonja nélkül. A megkérdezettek egyharmadának legnagyobb félelme, hogy elhagyja, vagy más ellopja tőle a készülékét. Az eredmények alapján a magyarok 30%-a tart az okostelefonján olyan bizalmas adatokat, amelyeket nem szeretne, ha a készülék esetleges eltűnésekor illetéktelenekhez kerülnének.

A felhasználók nem csak attól félnek, hogy ellopják mobiltelefonjukat: további 17% jelentősen tart attól, hogy a készülékén tárolt adatok, fotók és üzenetek egy hiba folytán örökre eltűnnek. A harmadik legszámottevőbb veszélyként a felhasználók 16%-a az okostelefon elejtését nevezte meg, illetve az ebből eredő képernyősérüléseket.

Sok az akkumulátor- és kijelzőkárosodás

A gyártó kutatásában arra is rákérdezett, milyen meghibásodásokat tapasztalt a legtöbb okostelefon-tulajdonos az elmúlt két évben. Mind a nemzetközi, mind a magyar felhasználók esetében az akkumulátor problémás működése, töltése állt a hibalista elején, amelyet szorosan követett a telefonok kijelzőjének megsérülése. A harmadik leggyakoribb problémát a különböző hálózati fennakadások okozták a felhasználóknak, ezt megközelítőleg 27%-uk tapasztalta. A válaszadók ebben az esetben az internethez való csatlakozás nehézségét, illetve a hanghívások során előforduló kapcsolódási problémákat emelték ki.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Javítsam, ne javítsam?

A magyarok 75%-a még soha nem cseréltette ki telefonja előlapját annak ellenére, hogy 32%-uk már legalább egyszer betörte azt. A szervizektől való távolmaradás oka a hazai megkérdezettek válaszai alapján egyértelműen a pénztárcájukra fogható: a magyarok közel 92%-a úgy gondolja, hogy egy esetleges kijelzőcsere túlságosan drága, 41% szerint pedig ennek a költségnek nem szabadna meghaladnia a piaci átlagárnak tartott 32 ezer forintot.

Bár ódzkodnak a javíttatástól, de sokan mégsem teszik meg a megfelelő lépéseket a készülékük védelméért. A magyarok negyede nem tartja semmilyen tokban a mobilját, illetve telefonja kijelzőjét csak a válaszadók alig fele védi fóliával, ezzel kitéve a készüléküket az esetleges sérüléseknek. Ennél is kevesebben, mindössze a megkérdezettek 11%-a kötött valamilyen biztosítást az okostelefonja károsodása esetére.

A válaszadók többsége általánosságban túl sérülékenynek ítéli meg a mobilkészülékeket, valamint kifejezetten hajlamosnak tartja azokat a különböző meghibásodásokra. Az okostelefon-tulajdonosok elsősorban a készülékek gyártóitól várják a megoldást: a résztvevők 78%-a összességében elvárná, hogy strapabíróbb készülékeket fejlesszenek számukra, és adott esetben megkíméljék a felhasználókat az emberi mulasztásból és balesetekből adódó károk javítási költségeitől is.

Fotók: Getty Images

A legjobb pillanatban kattintották el a telefon kameráját

Nem kell profi fotósnak lenni ahhoz, hogy díjnyertes képeket készítsen az ember: elég, ha nyitott szemmel jár az utcán, és mindig van nála egy kamerás telefon.

A legjobb pillanatban kattintották el a telefon kameráját: a felvételekért még pénzt is kaptak

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük