4 azonnal ható módszer stressz ellen: a pszichológus tippjei
Egyszerű, nap mint nap elvégezhető módszerek a testi-lelki egészségért.

meditation 3
Ez is érdekelhet

Második Esély a Procter and Gamble segítségével (x)

Kirándulnál egyet a családdal vagy csak fitten tartanád magad? Esetleg bebringáznál a munkahelyedre? Válaszd a Riverside 500-at! (x)

Mádai Vivien, Ördög Nóra és Tatár Csilla a Triumph tavaszi kampányában tündökölnek (x)

Tavaszi feltöltődés Burgenlandban (x)

beauty and style

Így viseld a sárgát tavasszal: ezekkel a színekkel mutat a legjobban »

Jennifer Lawrence friss fotói igazán ütősek: a 28 éves színésznő vagányabb, mint valaha »

Ide soha ne kend a levendulaolajat, hiába ajánlják – Máshol viszont csodaszer »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Parkolnál, miközben a mögötted álló már nyomja a dudát? Közeleg a határidő, és fogalmad sincs még, hogyan tudod befejezni a munkát? Ezekben a helyzetekben az a közös, hogy ilyenkor emelkedik a pulzus, szapora lesz a légzés, felgyorsul az anyagcsere. Ez maga a stressz, ami nem más, mint a szervezet válasza a veszélyesnek gondolt helyzetekre. 

Bár a stressz természetes velejárója a mindennapoknak, a hosszabb ideig fennálló feszültségnek komoly testi tünetei is lehetnek. Annak érdekében, hogy elkerüld a stressz káros egészségügyi következményeit, érdemes néhány egyszerű, fejben elvégezhető módszert elsajátítani. Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus több hasznos tippet ad a stresszkezeléshez. A pszichológus a sárvári Spirit Hotelben tart előadást április 13-án mindazoknak, akiket bővebben is érdekel a téma.

Címkézd át a szituációt!

Vizsgáld meg más szemszögből az adott szituációt, és ennek hatására megváltozhat a hozzá kapcsolódó stressz mértéke is. Ez nem mindig könnyű, de tudatos odafigyeléssel fejleszthető képesség. 

Sokszor már az is segíthet, ha belegondolsz a másik fél helyzetébe. Ha például türelmetlen velünk valaki, gondolj arra, talán csak nehéz napja van, és ne az ő érzelmeit vedd át, ne vonatkoztasd magadra a negatív emóciókat. Inkább légy kedves: sokszor megtapasztalhatod, hogy ezek a helyzetek megfordíthatóak.

Végezz relaxációs gyakorlatokat!

Stresszes állapotban az izmok megfeszülnek, a test menekülésre vagy támadásra készül. Ha ezen szeretnél változtatni, egy kis időre ki kell szakadnod a helyzetből. Ehhez jó lehetőséget kínálnak a különböző relaxációs technikák. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Az egyik legegyszerűbb módszer, ha nehéz helyzetben egy percre megfeszíted, majd kiengeded az izmokat. Például ökölbe szorítod a kezed, majd engedj a szorításon, az így kinyújtott izomban korábban meglévő feszültség pedig enyhülni fog. A gyors megoldások mellett persze nagyon sokféle relaxációs technika létezik, érdemes kiválasztani a számodra legmegfelelőbbet.

Tarts szünetet!

Egy hosszabb stresszes időszak után fontos, hogy adj magadnak időt a regenerálódásra, amikor a mindennapokból hosszabb időre kiszakadva végre önmagadra figyelhetsz. Manapság sokan használják az énidő fogalmát az ilyen időszakokra: valóban szükség van rá, hiszen a rengeteg külső elvárás mellett a saját igényeknek is teret kell engedni. 

Szerencsére ma már nagyszerű elvonulási lehetőségek állnak rendelkezésre akár napi szinten a lakóhely környékén, de vonzó úti célok, vagy olyan megoldások közül is válogathatsz, mint a stresszkezelő wellness-programok, a szabad lebegést kínáló floating vagy az ájurvédikus masszázs.

Beszéld ki magadból a feszültséget!

Sokaknál bevett szokás, hogy megkérdezik párjuktól, szüleiktől vagy épp gyermeküktől este, hogyan telt a nap. De vajon tényleg oda is figyelnek arra, mit válaszolnak? Vezess be a mindennapjaidba egy olyan fél órát, amikor elmeséled, mi történt veled - és ilyenkor tényleg hallgasd meg a másikat is! 

A nehézségek kibeszélése hatékony módszer a stressz levezetésére, kimutatható, hogy ilyenkor csökken a szervezetben a hozzá kapcsolható hormonok mennyisége, így jó hatással van a lelkiállapotra.

Így látja egy depressziós lány a világot: nem olyanok a fotói, mint hinnéd

Grace Eden az élő példa, hogy nem feltétlenül szükséges a legdrágább fényképezőgép és több éves előképzettség ahhoz, hogy valaki gyönyörű fotókat készítsen. Mindössze jó szemre, tehetségre van szükség, valamint arra, hogy az ember képes legyen észrevenni a világ apró szépségeit is. Az angol lány éppen ezt a képességét szeretné ébren tartani, mert úgy érzi, ez az egyetlen eszköz, ami segít távol tartani a sötét gondolatokat.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük