3 fontos dolog, amit te sem tudsz a stresszről, pedig életmentő lehet
Olyan, kevéssé ismert tényeket árult el a szakértő, melyek a stresszkezelésben is segítséget nyújthatnak.

ideges no
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Photoshop nélkül a 47 éves modell: nem szabályos szépség, mégis imádja a kamera »

Kim Basinger unokahúgát szűk és kivágott partiruhákban fotózták »

Milyen típusú a hajad? Ez a fajta hajgumi illik hozzá a legjobban »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Horváth Ágnes alvástréner, mindfulness-oktató 2013-nál is régebben foglalkozik mindfulness alapú alvásjavítással és kognitív terápiával. Meggyőződése, hogy a mindfulness több szimpla meditációnál: sokkal inkább egy új szemléletmód, melynek segítségével megtanulhatjuk kezelni a stresszes helyzeteket.

A szakértő tapasztalatai szerint hiába vannak stresszkezelő programok, legtöbbször nem tudunk gondoskodni önmagunkról, ráadásul éppen akkor, mikor a legnagyobb szükség lenne rá. Weboldalán arra is kitér, hogy általában nem a komoly döntésekkel járó stressz okoz problémát, sokkal inkább a feltornyosuló mindennapi apróságok, melyek könnyen bedarálhatnak minket. Hogy veled ez ne történjen meg, íme, három kulcsfontosságú dolog a stresszről!

A stresszt nem mindig érzed

Nemcsak akkor stresszelünk, amikor zaklatottnak érezzük magunkat. Simán lehet úgy is tartósan magas stressz-szinted, hogy úgy tűnik, veled minden rendben. A rossz alvás egyébként az első olyan faktor, ami jelezni szokta, hogy a stressz-szinted krónikusan magas.

Stresszt nemcsak külső dolgok okoznak

Tudtad, hogy önmagában az is növeli a stresszt, ha pörgős típus vagy, és nehezen pihensz? Az pedig még meg is betegíthet, ha alapvetően nehezen mondasz nemet, kedves vagy, és abból indulsz ki, hogy nem akarsz megbántani másokat. Ezerféle dologgal okozhatunk stresszt saját magunknak, így szintén életmentő lehet ráébredni a saját gondolkozási sémáinkra.

A cikk az ajánló után folytatódik

A többségnek nincs igazán hatékony stresszcsökkentő módszere

Nincs, mert nem tanították meg nekünk. A boldogság egy képesség, ahogyan a stresszkezelés is az. Ráadásul mindkettő egy tőről fakad: a magasabb tudatossági szintről, hogy felismerjük, ha belepörögtünk a reaktivitásba, az időnk túlzsúfolásába vagy egyéb, reaktív dolgokba.

Így látja egy depressziós lány a világot: nem olyanok a fotói, mint hinnéd

Grace Eden az élő példa, hogy nem feltétlenül szükséges a legdrágább fényképezőgép és több éves előképzettség ahhoz, hogy valaki gyönyörű fotókat készítsen. Mindössze jó szemre, tehetségre van szükség, valamint arra, hogy az ember képes legyen észrevenni a világ apró szépségeit is. Az angol lány éppen ezt a képességét szeretné ébren tartani, mert úgy érzi, ez az egyetlen eszköz, ami segít távol tartani a sötét gondolatokat.

Nyitókép: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük