Kíméletlenül drágul az élet: erről mondanak le leghamarabb a vásárlók

Magyarországon is egyre többen kezdtek spórolásba, hogy átvészeljék az infláció miatti pénzügyi nehézségeket.

Ezekről mondanak le először az emberek
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A termékek házhoz szállíttatása lehet az infláció egyik első áldozata, miközben egyre többen döntenek az olcsóbb, saját márkás árucikkek mellett - derül ki az EY 18 000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből.

Magyarországon is egyre többen kezdtek spórolásba, hogy átvészeljék az infláció miatti pénzügyi nehézségeket.

Ezekről mondanak le először az emberek

Világszerte tízből nyolc fogyasztó aggódik a jelenlegi pénzügyi helyzete miatt, sőt az EY nemzetközi felmérésében részt vevők harmada attól tart, hogy a mindennapi betevőn kívül hamarosan már nem lesz pénze másra. A megkérdezettek közel fele úgy csökkenti a költségeit, hogy a bevált, márkás termékek helyett olcsóbbat választ, kevesebbet költ kikapcsolódásra (42%) és házhoz szállításra (35%). 

GettyImages-1139715751
Fotó: Oliver Rossi / Getty Images Hungary

- Magyarországon is egyre többen kezdtek spórolásba, hogy átvészeljék a szárnyaló infláció okozta pénzügyi nehézségeket. Ebben a környezetben kell a cégeknek tovább erősíteniük a vevőik bizalmát, amire csak a legfelkészültebbek lehetnek képesek.

Kiemelten fontos, hogy a döntéshozók tudják, mire és mennyit hajlandóak költeni most az emberek, és ennek folyamatos változását a jövőben is kövessék. A megfelelő adatok megléte és pontos elemzése elkerülhetetlen, ebben egy tapasztalt tanácsadó sokat segíthet - hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

A tudatos fogyasztás erősödését mutatja, hogy a vevők döntő többsége figyel arra, hogy ne pazaroljon élelmiszert (87%) és energiát (85%), minden harmadik (36%) válaszadó pedig gyakrabban vásárolna használt árucikkeket. Az emberek közel kétharmada (64%) már nem érzi úgy, hogy lépést kellene tartania a divattrendekkel, és még többen vannak azok (69%), akik próbálnák megjavítani a tárgyaikat, ahelyett, hogy simán lecserélnék azokat.   

Így spórolna az állam a távhővel - Ugyanannyi pénzért kevesebb meleget kaphatnak az emberek

Előfordulhat, hogy az idei télen hidegebb lesz a távfűtéses lakásokban annak ellenére, hogy a lakosok ugyanannyit fognak fizetni.

Így spórolna az állam a távhővel - Ugyannyi pénzért kevesebb meleget kaphatnak az emberek

Előfordulhat, hogy az idei télen hidegebb lesz a távfűtéses lakásokban annak ellenére, hogy a lakosok ugyanannyit fognak fizetni.

Elolvasom

Képek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük