A jövő közelebb van, mint hinnénk: gyorsulási versenyt rendezett két repülő autó

Néhány év múlva talán semmi meglepő nem lesz abban, hogy repülő autók száguldoznak mindenfele.

Repülő autók versenye
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A világ változásaival a technológiának is lépést kell tartania, így nem meglepő módon ez a közlekedésre is hatással van. Az egyre fenyegetőbb klímaváltozás miatt ma már számos alternatív eszköz áll rendelkezésre, a jövő pedig még ennél is érdekesebb újításokat tartogat.

A repülő autók gondolatával már akkor is eljátszottak a múltban, amikor még a mai csúcstechnológia sem volt sehol, így ezek csak futurisztikus fantáziák voltak. Ma már azonban ez egyáltalán nem tűnik olyan távolinak, hiszen már tervezik a repülő autók forgalomba hozatalát, nemrég pedig az első gyorsulási versenyt is megtartották.

Így zajlott a repülő autók gyorsulási versenye

A versenyt Dél-Ausztrália egy poros sivatagában rendezték, ahol két eVTOL-jármű állt a rajthoz. Ezek olyan technológiát használnak, amik elektromos energia segítségével lebegnek, és felszállnak. Ez a módszer az elektromos közlekedés terén elért jelentős fejlődésnek és a városi légi közlekedéshez szükséges új járművek - például légitaxi - iránti növekvő igénynek köszönhetően jött létre. Már olyan cégek is foglalkoznak a technológiával, mint a Boeing, az Airbus, az Embraer, a Honda, a Toyota, a Hyundai és a NASA.

A két repülő autó egy 400 méteres pályán versenyzett, 100 kilométer/órás sebességgel repültek, és 100 méterrel voltak a felszín felett. A járműveket az Alauda Aeronautics nevű cég fejlesztette ki, és versenyeztette egymás ellen, egyelőre távirányításúak, a biztonságos navigációhoz LiDAR és RADAR technológiás rendszert használnak. A bemutató egyik fő célja az volt, a pilótafülkében emberi pilótákat alkalmazó, legénységgel rendelkező elektromos repülőautó-versenyeket megalapozzák, és akár már 2022-ben létrejöhessenek az ilyen futamok. Amellett, hogy nem igényelnek a hagyományos motorsporthoz szükséges fizikai infrastruktúrát, repülő járműveik azzal az előnnyel is rendelkeznek, hogy tiszta, zöld energiával működnek. Úgy tervezik, hogy komolyan megnövelik a járművek sebességét, és 300 kilométer/órára emelik a legnagyobb versenysebességet. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

- A motorsport és a mobilitás történelmének küszöbén állunk a világ első elektromos repülőautó-versenyeivel. Ez a tesztverseny bepillantást enged a világnak a motorsport és a mobilitás következő generációjába. Ez az első teszt-gyorsulásiverseny fontos pillanat sportágunk létrehozásában, és óriási előrelépés az elektromos repülő autók fejlesztésében - mondta Matt Pearson, az Airspeeder & Alauda Aeronautics alapítója és vezérigazgatója.

2024-re olyan autógumin gurulhatunk, ami nem tud defektet kapni: cserélni is jóval ritkábban kell

Az újfajta gumiabroncsok különleges kialakításuknak köszönhetően tényleg nem tudnak defektet kapni.

2024-re olyan autógumin gurulhatunk, ami nem tud defektet kapni: cserélni is jóval ritkábban kell

Az újfajta gumiabroncsok különleges kialakításuknak köszönhetően tényleg nem tudnak defektet kapni.

Elolvasom

(Borítókép forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük