2024-re olyan autógumin gurulhatunk, ami nem tud defektet kapni: cserélni is jóval ritkábban kell
Az újfajta gumiabroncsok különleges kialakításuknak köszönhetően tényleg nem tudnak defektet kapni.

- Halványítja a mimikai ráncokat, feszesebbé teszi a bőrt: kíméletes lézeres bőrmegújító kezelés, ami nyáron is elvégezhető »
- Folyton ingadozik a testsúlya, és észbontóan nőies: a modell stílusát és őszinte fotóit imádják az Instán »
- A szűk szárú farmer még nem vonul vissza teljesen: ezekben a nőies összeállításokban igazán divatosan mutat »

- Ki ajánlhatja fel először a tegeződést? 10 kérdés, amire mindenkinek illik tudni a választ
- Lilu is megszólalt a Glamour-gála botrányos celeb résztvevőiről: meglepő, mit írt róluk
- Mi Argentína fővárosa? 8 kérdés a világ földrajzából, ami sokakat megizzaszt
- Hogyan jó: jeggyűrű vagy jegygyűrű? 8 összetett magyar szó, amiről sokan azt hiszik, hogy jól írják, pedig nem
- Deutsch Anita párducmintás bikiniben: 48 évesen tökéletes az alakja a kommentelők szerint
Ugyan a különleges kinézetű, légmentes abroncsok gyártásába már több mint egy évtizede belefogtak a nagyobb cégek - a Michelin már 2005 óta fejleszti őket -, eddig egyiküknek sem sikerült olyat készítenie, amit a mezei személygépkocsikon is használni lehetne.
Ám 2024-re változásra lehet számítani: ebben az évben szándékozik két nagyobb gyártó, a Michelin és a General Motors bemutatni új, Uptis kerekeiket, mely rövidítés annyit takar, hogy „unique puncture-proof tyre system”, ami azt jelenti, hogy „egyedi defektmentes abroncsrendszer”.
A defektmentes gumi
Ezekkel a kerekekkel ugyanúgy lehet gurulni az utakon, mint a hagyományos abroncsokon. Több rétegből és összetevőből álló kompozit gumiból és gyantás üvegszálból készült maga a kerék, aminek speciális, lyukacsos szerkezetet alakítottak ki.

Ergonómiájának és strapabíró anyagainak köszönhetően az éppen haladó kocsi teljes tömegét elbírja bármilyen terepen. Korábban ez a két tényező okozott problémát: a járművek tömege és a kerék kopása a rá ható súrlódási erő miatt.
A légmentes abroncsok számos előnnyel járnak. Gyakorlatilag nem tudnak defektet kapni, ahogy az állandó gumicserék, a túl- vagy alulpumpálásból eredő élettartam-csökkenések sem következnek be.
Emellett sokkal ritkábban kell cserélni, aminek köszönhetően kevesebbet is kell belőle előállítani - tehát a gyártás során keletkező károsanyag-kibocsájtás is redukálódik. Szomorú, de évente nagyjából 200 millió sérült gumiabroncsot selejteznek ki - a TopGear oldalán megjelent cikk alapján ez a szám jelentősen csökkenne a defektmentes gumik segítségével.
Elképesztő videó készült a repülő autó tesztelése közben
A repülő autók hamarosan nemcsak a fikció, hanem akár a mindennapi élet részévé is válhatnak.
(Cikken belüli-, és borítókép forrása: Getty Images Hungary, ajánlóképek forrása: pinterest)
OLVASD EL EZT IS!

- magyarország
- közlekedés