2024-re olyan autógumin gurulhatunk, ami nem tud defektet kapni: cserélni is jóval ritkábban kell

Az újfajta gumiabroncsok különleges kialakításuknak köszönhetően tényleg nem tudnak defektet kapni.

Levegő nélküli gumiabroncs autókra
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Ugyan a különleges kinézetű, légmentes abroncsok gyártásába már több mint egy évtizede belefogtak a nagyobb cégek - a Michelin már 2005 óta fejleszti őket -, eddig egyiküknek sem sikerült olyat készítenie, amit a mezei személygépkocsikon is használni lehetne.

Ám 2024-re változásra lehet számítani: ebben az évben szándékozik két nagyobb gyártó, a Michelin és a General Motors bemutatni új, Uptis kerekeiket, mely rövidítés annyit takar, hogy „unique puncture-proof tyre system”, ami azt jelenti, hogy „egyedi defektmentes abroncsrendszer”.

A defektmentes gumi

Ezekkel a kerekekkel ugyanúgy lehet gurulni az utakon, mint a hagyományos abroncsokon. Több rétegből és összetevőből álló kompozit gumiból és gyantás üvegszálból készült maga a kerék, aminek speciális, lyukacsos szerkezetet alakítottak ki.

Ergonómiájának és strapabíró anyagainak köszönhetően az éppen haladó kocsi teljes tömegét elbírja bármilyen terepen. Korábban ez a két tényező okozott problémát: a járművek tömege és a kerék kopása a rá ható súrlódási erő miatt.

A légmentes abroncsok számos előnnyel járnak. Gyakorlatilag nem tudnak defektet kapni, ahogy az állandó gumicserék, a túl- vagy alulpumpálásból eredő élettartam-csökkenések sem következnek be.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Emellett sokkal ritkábban kell cserélni, aminek köszönhetően kevesebbet is kell belőle előállítani - tehát a gyártás során keletkező károsanyag-kibocsájtás is redukálódik. Szomorú, de évente nagyjából 200 millió sérült gumiabroncsot selejteznek ki - a TopGear oldalán megjelent cikk alapján ez a szám jelentősen csökkenne a defektmentes gumik segítségével.

Elképesztő videó készült a repülő autó tesztelése közben

A repülő autók hamarosan nemcsak a fikció, hanem akár a mindennapi élet részévé is válhatnak.

Elképesztő videó készült a repülő autó tesztelése közben: a magyar határtól nem messze volt a kísérlet

A repülő autók hamarosan nem csak a fikció, hanem akár a mindennapi élet részévé is válhatnak.

Elolvasom

(Cikken belüli-, és borítókép forrása: Getty Images Hungary, ajánlóképek forrása: pinterest)

Ezt is szeretjük