A magyar nők egyharmadának nincs szabadon elkölthető pénze

A férfiak optimizmusa viszont az európai átlaghoz közelít.

Nők és férfiak pénze
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A magyar nők számottevően kevésbé optimisták a férfiaknál, borúsabban látják a munkahelyi és személyes pénzügyi kilátásaikat, és vásárlási hajlandóságuk messze elmarad a férfiakétól. Emellett 2019 utolsó negyedévében a magyar nők egyharmada nyilatkozott úgy, hogy hó végén nem marad szabadon elkölthető pénze, szemben a férfiak 25%-ával, derült ki a The Conference Board* és Nielsen közös, globális fogyasztói bizalmi indexéből. 

A magyarok fogyasztói bizalmi indexe 2019 utolsó negyedévében - nyolc ponttal elmaradva az európai átlagtól - 78 ponton állt. Nemekre lebontva ugyanakkor kiderül, hogy a magyar nők borúlátóbban nyilatkoznak: a férfiak 85, a kontinens átlagához közeli adatával szemben 71 pontot értek el.

Munkahelyi kilátások

Hasonló arányokat mutat a nemek közti eltérés a munkahelyi kilátások tekintetében: míg a magyar férfiak 43%-a szerint jók vagy kitűnőek a munkahelyi kilátásaik, addig a nők kevesebb mint 30%-a nyilatkozott így, és a válaszadók mintegy fele "nem kimondottan jónak" ítéli perspektíváit a következő 12 hónapra nézve. A férfiak kevesebb mint egyharmada vélekedik így.

Sötétebb képet festenek a nők, amikor a következő 12 hónap személyes anyagi kilátásairól kérdezik őket, százból mindössze 26-an gondolják, hogy jól vagy kitűnően alakul majd anyagi helyzetük. Összehasonlításul: a magyar férfiak kétötöde derűlátó személyes pénzügyeit illetően.

Ha már pénzügyek: a magyar nők a szabadon felhasználható pénzüket leginkább otthonuk csinosítására költik, míg a férfiaknál első helyen a megtakarítás végzett. A hazai nők egyharmadának egyáltalán nincs szabadon elkölthető pénze, szemben a férfiak egynegyedével.

A fogyasztók aggodalmi toplistáját nemtől függetlenül az egészséggel kapcsolatos félelmek vezetik, a nők valamelyest nagyobb arányban nevezték meg ezt fő félelemként. A második helyen a nők között a gazdasági helyzet miatti aggodalom áll, ezt követi az élelmiszerárak iránti félsz. A férfiaknál ezüstérmes a növekvő élelmiszerár, bronzos a gazdaság helyzet. Érdekesség, hogy a negyedik helyen a munka-magánélet egyensúlya végzett a férfiak körében, míg a nőknél ez épphogy helyet kapott a top 10-ben.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

Mire költünk?

- A nemek közti hazai különbözőség kirajzolódik az egyes kategóriákra fordított havi összegek arányaiból is - mondta Groszmann Diána, a Nielsen fogyasztói kutatások csoportvezetője. - A magyar nők keresetük több mint felét élelmiszerre és lakhatásra költik, addig a férfiaknál ennek mértéke valamelyest alacsonyabb, 45%.

Meglepő lehet, hogy mobilra és internetre is többet költenek a nők, keresetük 8%-a kommunikációs szolgáltatásokra megy el. A sztereotípiákkal szemben a férfiak viszont százalékos arányban többet költenek havi szinten ruházkodásra, mint a nők.

Ha meg kell húzni a nadrágszíjat, a magyar férfiak és nők különféle módszerekhez folyamodnak takarékosság céljából: a magyar nők közel kétharmada kevesebb új ruhát vásárol, több mint felük olcsóbb márkát választ a boltban, és a gázon-áramon próbál spórolni. A férfiaknál az áram-gáz visszafogása vezet, utána viszont inkább kevesebbet járnak el szórakozni.

Fotók: Getty Images

Nők, akik férfiasnak mondott szakmát választottak

Marokkóban egyre több a női halász, aki a kemény munka mellett a hangját is hallatja, és aktívan foglalkozik érdekeinek érvényesítésével. Az asszonyok létrehozták az első női halászati szövetkezetet, majd kétéves képzés után megpróbálnak betörni a férfiak uralta világba.

Ezekről a nőkről bárki példát vehet: halászként és anyaként is nap mint nap helyt állnak

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük