4 mondat, amit soha ne írj le céges e-mailben - Kínos helyzetbe hozod magad
Bármilyen furcsa, ezt a négy mondatot érdemes kerülnöd.

Ez is érdekelhet

Hőségben is tökéletes választás az ország legjobb játszóparkja! (x)

Kszi, Simon – Mindenkinek jár egy első szerelem (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

3 dolog, amit mindenképpen meg kell tenni az esküvő utáni napon »

5 nyári cipőfazon, ami nem mutatja a lábkörmödet, mégis csinos »

Ez a színésznő a nagybetűs nő: a 41 éves Jessica Chastain fotóin ámulunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az e-mailezés már a munkahelyeken is a kommunikáció egyik leghatékonyabb eszköze, hiszen nem kell egy térben dolgoznotok ahhoz, hogy minél előbb információt cseréljetek.

Ugyanakkor érdemes megfontolni, mit írsz másoknak, mert könnyen félreértésre adhat okot. A következő mondatok használatát kifejezetten ajánlott elkerülni, mert szerencsétlen helyzetben még az állásodat is veszélybe sodorhatják.

"Azt akarom tudni, hogy..."

Amennyiben kérdezel valamit, fontos, hogy e-mailben is tartsd be az alapvető udvariassági formulákat. Követelőzés helyett sokkal megfelelőbbek a "szeretném megkérdezni" kezdetű mondatok. Lehet, hogy csak fáradt, feszült vagy, de ingerlékenységed semmiképpen se tükröződjön az általad megfogalmazott sorokban.

"Még egyszer nagyon-nagyon szépen köszönöm!"

Lehet, hogy valaki szívességet tett neked, de bőven elég egyszer köszönetet mondani. Semmi szükség arra, hogy ezt több alkalommal is megtedd, ráadásul túláradó módon. Bár lehet, hogy nem gondolsz rá, de ezzel a másik felet igen kellemetlen helyzetbe hozhatod, hiszen az örökös ismételgetéssel egy idő után egyszerűen képtelen mit kezdeni.

"Ne vedd komolyan, csak vicceltem"

Munkahelyi levelezés során kerüld a viccelődést, mert mások könnyen félreérthetik. Nemcsak túlzott bizalmaskodást sugall, hanem gyerekesnek is tűnhetsz, ráadásul írásban nem mindig úgy sül el a poén, ahogyan élőszóban.

A humort inkább tartsd meg olyanok számára, akikről határozottan tudod, hogy értik, illetve szeretik a tréfát. Kerüld a levélben a hangulatjeleket, valamint az olyan rövidítések használatát, mint például a LOL. Kifejezetten zavaróak lehetnek, nem illenek oda, ráadásul elvonják a figyelmet a tárgyról.

"Azért késem a feladatok leadásával, mert annyi minden összejött"

Nem vagy kész a feladattal határidőre? Ahelyett, hogy kifogásokat gyártasz, még mindig jobb, ha írsz egy "hamarosan küldöm"-öt, jelölve azt is, körülbelül mennyi idő múlva számíthatnak a munkádra, de ne mentegetőzz. Hétköznapi és magánéleti problémáidat ne részletezd a céges e-mailezés során. Abszolút nem tartoznak másokra, ráadásul igencsak rossz színben tünteted fel magad, ha hajlamos vagy a panaszkodásra - persze más a helyzet, ha személyesen és négyszemközt fordulsz a főnökhöz egy bizalmas ügyben.

Ezt is szeretjük