Semmit nem ér, ha reggel kávézol: mikor kell inni, hogy hatásos legyen?

A szakértő szerint az ébredés utáni fekete nem befolyásolja az éberséget - de akkor mikor jó kávét inni?

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Kiderült, hogy a kávéfogyasztás alapvetően hatástalan ébredés után, mert az éberséget az emberi testben a mellékvesekéreg által termelt kortizol hormon biztosítja. Fény derült arra is, hogy mikor optimális először kávét inni a nap folyamán. Az emberek többsége abban a hitben él, hogy a reggeli kávé felpörget, pedig úgy tűnik, ennek a fele sem igaz.

Hegedüs László, A paksi kávé baristája elmondta: ébredés után teljesen felesleges kávéval kezdeni, mert az éberségért a mellékvesekéreg által termelt kortizol hormon felel. "Miután felkeltünk, a kortizol elkezd termelődni a testünkben. Ha ezzel egy időben fogyasztunk kávét, akkor, bár kárt nem okoz, tolerancia alakulhat ki, tehát a szervezet megszokja az italt, és nem vált ki hatást" - magyarázta a szakember.

Hozzátette, hogy a kortizoltermelés reggel 8 és 9 óra között a legaktívabb a szervezetben. Megjegyezte, akiknél a kortizol alultermelődik, esetenként fáradtabbnak, bágyadtabbnak érezhetik magukat, ez ugyanakkor nincs összefüggésben a kávéfogyasztással, és az nem is segít rajta.

Kellemetlenséget is okozhat

Hegedüs László arról is beszélt, hogy éjszaka a gyomor pH-értéke semlegessé válik, a kávéban lévő csersav ezért az érzékenyebbek számára gondokat okozhat, ha rögtön ébredés után fogyasztják. Arra a kérdésre, mikor a legjobb először kávét inni a nap folyamán, a szakértő Steve L. Miller agykutató tanulmányát idézte, mely megállapította, hogy 9 óra 30 perc és 11 óra 30 perc, valamint 13 óra 30 perc és 17 óra között lehet a leghasznosabb a kávéfogyasztás.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Fantasztikus, hogy mire nem jó a tejhab a kávén, ha kreatív kezekbe kerül

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük