Erre nagyon vigyázz, ha munkahelyi levelet továbbítasz: óriási baj lehet belőle
Ezért bánj nagyon óvatosan a továbbított levelekkel.

email
Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Ilyen ruhákat a mesékben sem látsz: álomszép couture kínai tervezőtől »

87 éves, de 70-nek sem néz ki a modell: nőies stílusát tanítani lehetne »

Frissítő arc- és testpermet házilag - Előzd meg a ráncosodást! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Létezik egy új keletű fogalom, mégpedig az irodai e-mailezési etikett. Az ebben található ajánlások felméréseken alapulnak, és olyan megállapításokat tartalmaznak a céges levelezésről, amelyeket legtöbben nem is gondolnak át.

Eszerint a munka e-mailek továbbításának is meghatározott etikája van, mert bizonyos módszerek rombolóan hatnak az irodai környezetre, a kollektívára és az egyéni munkamorálra is.

A cc-zés árnyoldalai

Sokan nem is gondolnák, de az is jelentőséggel bír, ahogyan a főnök utasításait tartalmazó leveleket továbbítják, vagyis cc-zik. Az elektronikus levelezés szabályrendszere, vagyis a netikett javaslatokat tesz arra vonatkozóan, hogyan ildomos email-t küldeni.

David De Cremer, a Management Studies professzora szerint pszichológiailag hat a munkavállalókra az, hogy milyen kontextusban kapják meg az üzeneteket, függetlenül annak tartalmától. Az, hogy ki látja az üzenetet, és kinek küldik tovább, lavinát indíthat meg.

Levelet kapni nem mindig jó

Ha például érkezik egy e-mail, és az egy olyan munkafeladatot tartalmaz, amit a feladó a főnöknek is cc-zett, az rossz fényt vet arra, aki küldte. Azonnal felmerül a címzettben a kérdés, hogy vajon a kolléga ezzel a gesztussal saját magát kívánja fedezni, vagy esetleg azt akarja elmarasztalni vagy számon kérni, akinek a levelet küldte - miközben nincs felettesi státuszban. A professzor hat tanulmányt írt azzal kapcsolatban, hogy a főnök vagy más kollégák közös címzése milyen rossz hatással van munkahelyi bizalomra és a kollegiális viszonyra.

A hanyagság rossz fényt vet ránk

A folyamatos levéltovábbítás, az indokolatlan címzettmegválasztás és levelek cc-szerű bombázása nemcsak dühítően telíti a postaládát, hanem népszerűtlenné teszi a felszínes kollégát, és mérgezi a munkakörnyezetet is.  A University of Cambridge-hez tartozó Judge Business Schoolban végezték azokat a kísérleteket, amelyek bizonyítják ezt a tételt.

A professzor csapata 594 munkavállalót tesztelt azzal kapcsolatban, hogy mi a véleményük a jelenségről. Általános tapasztalat,  hogy minél gyakrabban kapnak az emberek olyan e-mailt, amelyben a főnök is címezve van, annál kevésbé érzik magukat megbízható munkaerőnek.

Már-már gyanúsnak érezték

A további, 345 alkalmazottal végzett felmérés azt is kimutatta, hogy az ilyen jellegű levelezéssel nőtt a munkavállalók körében a paranoia a munkakörükkel és beosztásukkal kapcsolatban. Az eredmények arra is utaltak, hogy azok a személyek, akik módszeresen ilyen módon kommunikálnak írásban, stratégiai eszközként alkalmazzák a főnök cc-zését.

A tanulmány végső konzekvenciája az volt, hogy az ilyen módszerekkel élő vállalatok szervezeti kultúrája alacsony szinten van, és a bizalom teljes hiányáról, illetve a munkavállalók alacsony pszichológiai biztonságérzetéről tanúskodik. A felmérés eredménye a Harvard Business Review oldalán jelent meg.  

Ezt is szeretjük