Felhőnek öltözve biciklizik a férfi a városban, de nem ment el az esze

Jó oka van rá, hogy felhívja magára a figyelmet: a légszennyezés megelőzésének fontosságát hirdeti.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Martin Nothhelfer lassan egy hete felhőnek öltözve biciklizik München utcáin. Ez elsőre furcsán hangozhat, de a Felhőkerékpáros valójában fontos ügyet képvisel: a légszennyezés veszélyeire és a környezetvédelem fontosságára szeretné felhívni a figyelmet.

A Müncheni Környezetvédelmi Szervezet szerint az erre vonatkozó törvényi szabályozás a német főváros főbb úthálózataiból már 120 kilométert fed le. A művész tekerés közben figyeli, hogy a közlekedők betartják-e a levegővédelmi előírásokat, és, ha úgy találja, hogy igen, megnyom egy gombot a biciklin. Ennek hatására abból szappanbuborékok törnek elő, és vidám zenét játszik. Ha viszont rossz a levegő minősége, egy másik gombot nyom meg a járgányon, ettől a teste füstbe burkolózik, és komor, szomorú zene hallatszik.

A férfi elég feltűnő jelenség, de pont ez a mozgó installációjának lényege, hiszen minél többen felfigyelnek rá, annál többekhez jut el a nemes cél, amit képvisel. A légszennyezés miatt évente több százezren halnak meg az Európai Unióban, és Magyarország a legveszélyeztetettebb helyek között van.

Nézd meg ezt is - A szeméthegyek között is élnek emberek

India évente 5,6 millió tonna műanyag hulladékot termel, sok helyen óriási szeméthalmok között élnek az emberek, és, bár az egyszer használatos csomagolásokat évekkel ezelőtt betiltották, még mindig sokan használják azokat. Képeken mutatjuk, milyen állapotok uralkodnak ott és máshol a világban.

A szeméthegyek között is élnek emberek: elképesztő állapotok uralkodnak

Nézegess képeket!

Elolvasom

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük