Lehetetlen lesz közlekedni Budapesten
Jövő nyáron kezdődhet a 40 éves metrókocsik felújítása.
Füstölt, leállt, meghibásodott - hetente egyszer biztosan hallunk valami hasonló esetről a 3-as metróval kapcsolatban. Nem csoda: a kék vonalon zötyögő szerelvények átlagéletkora 35 év, de van olyan, ami már a negyedik ikszet is átlépte.
Hogy a vonalra ráfér egy alapos rekonstrukció, azt a főváros is elismeri. Ahogy azt is, hogy a vonatokkal is kezdeni kell valamit - mégpedig mielőbb.
Az a nyáron dőlt el, hogy a 3-as metró vonalán futó veterán kocsik helyett nem vesz újakat a főváros, hanem felújíttatják a régi szerelvényeket. A BKV egy orosz céget talált a legalkalmasabbnak a feladatra, kötöttek is velük rögtön egy 69 milliárd forintos üzletet.
Egy év alatt kell befejezni
A metrófelújítás a tervek szerint jövő nyáron - 2016 júliusában - indul majd, és szeretnék a munkákat a 2017-es úszó-világbajnokság kezdetéig be is fejezni.
Hogy a forgalomból kieső szerelvényeket pótolják, a főváros venne néhány új buszt, mert a meglévő állomány éppen csak arra elég, hogy lefedjék velük a közlekedési hálózatot. Első körben 150 - 75 kicsi és 75 csuklós - új buszt vennének, de ha nagy a szükség, ezt a számot a duplájára is megnövelnék.
A főváros úgy számol, hogy 13,7 milliárd forintból meg lehetne oldani a beszerzést, csakhogy erre nincs külön rubrika a költségvetésben, így hitelből fizetnék ki a buszokat. Hogy melyik bank adja majd ezt a kölcsönt a fővárosnak, az napokon belül eldőlhet, ha lezárul az erre kiírt versenytárgyalás.
A hitelfelvételhez azonban a Fővárosi Önkormányzatnak meg kell szereznie a kormány jóváhagyását is. A BKV pedig közben a buszgyártóktól várja az ajánlatokat, és még idén decemberben meg is kötnék az erről szóló szerződést a nyertessel.
Nagy dugókra lehet számítani
A 3-as metró szakaszos pótlása - közel egy éven át - várhatóan érdekes helyzeteket teremt majd Budapesten. A kijelölt utakon buszsávokat fognak kijelölni, ami két nagy forgalmú bevezető utat is érint: az Üllői és a Váci utat. Reggelente és délutánonként itt alapesetben rendszeresek a dugók, sávlezárás nélkül is - csakúgy, mint a belvárosi szakaszokon.
A déli metrószakasznál a helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a Nagyvárad tér és a Kőbánya-Kispest végállomás között nincs más tömegközlekedési eszköz, amivel közvetlenül el lehet érni a belső kerületeket, itt biztosan lehet majd számolni a folyamatos zsúfoltsággal és a több átszállással.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
OLVASD EL EZT IS!
- budapest
- közlekedés
Ezekért kéri Tarlós a bocsánatodat: a te életedet is megnehezíti?
- budapest
- belföld