Lehetetlen lesz közlekedni Budapesten
Buszokkal pótolják majd a metrót
Jövő nyáron kezdődhet a 40 éves metrókocsik felújítása.

Nyereményjáték

Nyerj utazókönyvet, és ismerd meg a világ legkevésbé ismert érdekességeit! (x)

Nyerd meg a szerelemsegítő, ezüst szívcsakra nyakláncot, mely segít megtalálni, amire vágysz! (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Sok nő itt hibázik: így kell kezelni a bakteriális fertőzést - Nincs olyan, hogy valami mindenre jó (x)

Gomba vagy baktérium? Nagyon is lehet érzékelni a különbséget, és máshogy is kell kezelni (x)

Ezreket spórolhatsz a vízszámlán: pénzt és energiát spórol ez a konyhai eszköz (x)

A legjobb szőrtelenítő módszer télen is: így lesz hetekig sima a bőröd (x)

Tökéletes alakot és egészséges testet ajándékozhatsz karácsonyra! Mutatjuk, hogyan (x)

beauty and style

Mit viselj, ha nincs mit felvenned? 5 szett fantáziátlan napokra »

Az egész arcát piros rúzzsal sminkelte ki: ez lett az eredménye »

Erre jó egy melltartó és egy ragasztópisztoly: 3 szuper ötletet mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Füstölt, leállt, meghibásodott - hetente egyszer biztosan hallunk valami hasonló esetről a 3-as metróval kapcsolatban. Nem csoda: a kék vonalon zötyögő szerelvények átlagéletkora 35 év, de van olyan, ami már a negyedik ikszet is átlépte.

Hogy a vonalra ráfér egy alapos rekonstrukció, azt a főváros is elismeri. Ahogy azt is, hogy a vonatokkal is kezdeni kell valamit - mégpedig mielőbb.

Az a nyáron dőlt el, hogy a 3-as metró vonalán futó veterán kocsik helyett nem vesz újakat a főváros, hanem felújíttatják a régi szerelvényeket. A BKV egy orosz céget talált a legalkalmasabbnak a feladatra, kötöttek is velük rögtön egy 69 milliárd forintos üzletet.

Egy év alatt kell befejezni

A metrófelújítás a tervek szerint jövő nyáron - 2016 júliusában - indul majd, és szeretnék a munkákat a 2017-es úszó-világbajnokság kezdetéig be is fejezni.

Hogy a forgalomból kieső szerelvényeket pótolják, a főváros venne néhány új buszt, mert a meglévő állomány éppen csak arra elég, hogy lefedjék velük a közlekedési hálózatot. Első körben 150 - 75 kicsi és 75 csuklós - új buszt vennének, de ha nagy a szükség, ezt a számot a duplájára is megnövelnék.

A főváros úgy számol, hogy 13,7 milliárd forintból meg lehetne oldani a beszerzést, csakhogy erre nincs külön rubrika a költségvetésben, így hitelből fizetnék ki a buszokat. Hogy melyik bank adja majd ezt a kölcsönt a fővárosnak, az napokon belül eldőlhet, ha lezárul az erre kiírt versenytárgyalás.

A hitelfelvételhez azonban a Fővárosi Önkormányzatnak meg kell szereznie a kormány jóváhagyását is. A BKV pedig közben a buszgyártóktól várja az ajánlatokat, és még idén decemberben meg is kötnék az erről szóló szerződést a nyertessel.

Nagy dugókra lehet számítani

A 3-as metró szakaszos pótlása - közel egy éven át - várhatóan érdekes helyzeteket teremt majd Budapesten. A kijelölt utakon buszsávokat fognak kijelölni, ami két nagy forgalmú bevezető utat is érint: az Üllői és a Váci utat. Reggelente és délutánonként itt alapesetben rendszeresek a dugók, sávlezárás nélkül is - csakúgy, mint a belvárosi szakaszokon.

A déli metrószakasznál a helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a Nagyvárad tér és a Kőbánya-Kispest végállomás között nincs más tömegközlekedési eszköz, amivel közvetlenül el lehet érni a belső kerületeket, itt biztosan lehet majd számolni a folyamatos zsúfoltsággal és a több átszállással.

Blog.hu ajánló