Ha ezt naponta megteszed, sokkal tovább fogsz élni! Csak 20 percet kell rászánnod
A tudósok szerint ettől függ, hogy milyen hosszú lesz az életed.

Nyereményjáték

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerj páros belépőt Vekerdy Tamás januári előadására a Femina Klubon! (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Évente 34 ezer kisbaba hal meg ettől a betegségtől - 18 országot érint (x)

Gondtalan és felszabadult nyugdíjas éveket szeretnél? Mutatjuk, mi kell hozzá (x)

beauty and style

10 esküvői ruhatrend, amit ismerned kell, ha idén mész férjhez »

A legtöbben ezt a 3 dolgot változtatnánk meg az arcunkon: a fotós rájött, miben egyezik az idealizált önképünk »

10 perces alvássegítő jóga, ami izomláz ellen is jó: fel sem kell kelned a földről »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem titok, hogy a rendszeres testmozgás hiánya elhízáshoz vezethet, de a tudósok most egy sokkal súlyosabb következményre hívták fel a figyelmet.

Egy kutatásból kiderült, hogy azoknak, akik még sétálni sem szoktak legalább napi egyszer, nagymértékben megnő az esélyük a korai halálra.

Napi 20 perc séta kötelező

Nem kell aktívan sportolni ahhoz, hogy tegyél az egészségedért, de az alapvető napi testmozgást nem szabad kikerülni - ezt most egy újabb tudományos kutatás erősítette meg.

A Cambridge-i Egyetem tanulmánya kimondja, hogy a hosszú élet érdekében mindennap be kell iktatni legalább 20 perc sétát: ez az a minimum testmozgás, amire mindenkinek szüksége van.

A tudósok szerint a mozgáshiány sokkal nagyobb eséllyel vezethet korai halálhoz, mint a túlsúly kialakulásához, mert gyengíti az immunrendszert, fogékonyabbá tesz a betegségekre, és nemcsak az izmok, de az anyagcsere és a vérkeringés is ellustul - ha pedig még az elhízás is kialakul, ennek következményeivel is számolni kell.

Persze a legjobb az volna, ha mindenki legalább egy órát sportolna hetente több alkalommal is, de a tudósok tisztában vannak vele, hogy a mai világban erre nem mindig van idő és kapacitás, ezért hangsúlyozták, hogy már napi 20 perc séta is 16-30%-kal csökkenti a korai halál esélyét.

5 intő jel, hogy nem kellene edzened

Előfordulhat, hogy a testnek valamiért nem használ az edzés, és ezt az alábbi módokon próbálja a tudtodra adni.

Blog.hu ajánló