Ezen az egy apróságon múlik, hogy hogyan alszol: a legtöbben rosszul csinálják
Rosszul alszol éjszaka, és fáradtan ébredsz? Ez lehet a gond.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A jó alvás elengedhetetlen feltétele a normális közérzetnek, hiszen ha nem pihened ki magad éjszaka, amikor a test és a szervezet regenerálódik, nem újult erővel indulsz neki a napnak, és folyamatosan fáradt, dekoncentrált leszel. Könnyen lehet azonban, hogy egy apró szokás pozitív változást hoz. Próbáld ki!

Szánj időt a lefekvésre!

Nem szerencsés megvárni a lefekvéssel azt az állapotot, amikor már szinte bezuhansz az ágyba a fáradtságtól. Dr. Lisa Shives, a Linden Center for Sleep and Weight Management alapítója szerint érdemes felkészülni az alvásra, és amikor csak teheted, egy órával előtte már semmi mással ne foglalkozz, csak hangolódj a pihenésre. A szakértő szerint ideális esetben ez a napi rutin részét kell, hogy képezze.

Így hangolódj!

Dr. Lisa Shives azt tanácsolja, hogy az alvás tervezett időpontja előtti egy órában már semmit ne csinálj, és kapcsold ki az összes elektronikai készüléket, beleértve a tévét és a számítógépet is. Az okostelefont is tedd le, lehetőleg minél nagyobb csendben teljen a napod lezárása.

A lámpákat is kapcsold le, mert az erős fény azt üzeni az agynak, hogy ébren kell maradni, dolgozni kell, pedig ennek pont az ellenkezőjét szeretnéd elérni. Legfeljebb egy kellemes, derengő fényű éjjeli lámpát hagyj égve, ha nem szereted a teljes sötétséget.

Gondolkodj vagy olvass!

Helyezd magad kényelembe az alvás előtti egy órában, és merülj a gondolataidba! Értékeld a napot, fejben vedd át, hogy mi történt, ez is segít majd az információk alvás közben történő feldolgozásában. Ha fárasztónak érzed a gondolkodást, kikapcsolódásként olvass könyvet, de a tévét, a telefont vagy a számítógépet már ne kapcsold vissza, mert ezek összezavarják a neurotranszmittereket, és sokkal tovább ébren tartanak, mint kellene.

Ezt is szeretjük