Csak kevesen veszik észre, kiket rejtett el festményén Raffaello: megmutatjuk a rejtett titkokat

Érdemes alaposabban is szemügyre venni a festményeket: érdekes részleteket rejtenek.

Festmények rejtett részletei
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A művészettörténet legnevesebb alkotói, Raffaello, Michelangelo, Vermeer és Picasso is rejtettek el titkos részleteket festményeken.

Amikor egy galériában, múzeumban nézelődnek, az emberek sokszor csak egészükben nézik az alkotásokat, részleteikben kevésbé. Pedig érdemes ezeket aprólékosabban is megfigyelni, és akár mellékesen is olvasni a művekről, hiszen műértők számos, a laikus szem számára láthatatlan, titokzatos elemre mutattak már rá különböző festményeken. Ezek lehetnek személyek, de akár önarcképek is: izgalmas néhányat megismerni.

Festmények rejtett részletei 

Raffaello Santi reneszánsz festő Az athéni iskola című képén például a filozófus Platónt, Da Vincit és a festő Apellészt rejtette el.

A három alakot piros nyilakkal jelöltük. Platón az első, Da Vinci a második, Apellész pedig a harmadik a sorban. Nemcsak Raffaello képe rejt izgalmas titkokat és részleteket.
Caravaggio Bacchus című festményén saját portréját rejtette el: az üvegen megcsillanó fényben tükröződik.
Johannes Vermeer Zeneóra című festményén szexuális tartalmú rejtvényeket helyezett el. A lány egy virginálon játszik, mely a női tisztaság jelképe, mindeközben a tükörből látszik, hogy az oktatóját szemlélgeti.
A királyok imádása című képen az alkotó, Hieronymus Bosch visszatérő motívumát rejtette el: a baglyot, mely a korában a fenyegetés, a halál és a morális figyelem jelképe volt.
Gustav Klimt A csók című festménye kora orvostudományi vizsgálódásaira utal: a hölgy köntösén látható piros körök vérrel teli Petri-csészék lehetnek. Akkoriban ugyanis hevesen kutatták a vérátömlesztés mikéntjét.
Munch Sikoly című műve egyfajta tisztelgés lehet Thomas Edison előtt: a fej ugyanis egy villanykörtéhez hasonlatos formát kapott.
Sandro Botticelli csodás képén, a Tavasz címűn mintegy kétszáz tavaszi virágot rejtett el botanikai pontossággal.
Picasso kék korszaka során készítette Az öreg gitáros című művét. Ahogy az idő múlásával a festék fakul, egy nő arcvonásai is kirajzolódni látszanak, akit azonban a művész inkább elfedett.

Ehhez a cikkhez ajánljuk

Ezt is szeretjük