3 tipp, hogy görcsök nélkül úszhasd meg a menstruációt
Minden hónapban
Nem csak a gyógyszer jöhet szóba a fájdalom ellen.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A menstruáció sokaknál minden hónapban erős fájdalommal jár, ami tovább nehezíti az egyébként sem túl kellemes állapotot.

Ha neked is havonta meggyűlik a bajod a görcsökkel, érdemes utánajárni pár dolognak, és kipróbálni néhány tippet.

Találd meg az okát!

Természetes, ha görcsöl a hasad a menstruáció első napján, ám ha a fájdalom hosszú ideig tart, esetleg túl erős, az problémát jelezhet. Több oka is lehet annak, ha rendellenes görcsöket tapasztalsz, és a további tünetekből kiderítheted, mi áll a háttérben. Ha már megvan a gond forrása, könnyebb lesz kiküszöbölni azt.

Premenstruációs szindróma

A premenstruációs szindróma, röviden PMS nagyon gyakori jelenség, és már a menstruációt megelőző két hétben, a peteéréstől számítva produkál tüneteket. Mivel a szervezetben megemelkedik az ösztrogén- és a progeszteronszint.

Fizikai jelei a puffadás, mellfeszülés, fej- és hátfájás, valamint az alhasi görcsök a menstruációt megelőző napokban, illetve annak kezdetekor. Lelki tüneteket is produkál: az érintettek depresszió jeleit mutatják, ingerlékenyek, érzékenyek, letörtek a peteérést követően.

Ha PMS-sel küzdesz, kerüld a zsírban, szénhidrátban, sóban és cukorban gazdag táplálékokat, mert ezek felerősíthetik a tüneteket. Érdemes magnéziumot és B6-vitamint, valamint E-vitamint juttatnod a szervezetedbe. Tea formájában bevetheted a gyógynövények erejét is: a vasfű, az orbáncfű, a kamilla és a gyömbér jót fog tenni.

Dismenorrhea

A dismenorrhea magyar neve a fájdalmas vérzés. Tünetei a lábba és deréktájra sugárzó alhasi görcsök, amelyek rossz közérzettel és gyengeséggel, fáradékonysággal társulnak. Enyhítheted a kellemetlenségeket, ha meleg vizes palackot teszel a hasadra, természetes görcsoldónak pedig fogyassz cickafarkteát!

Kerüld a koffeint és a zsíros ételeket, a kurkuma, a fahéj és a lenmag viszont hasznodra válhat.

Az első nőgyógyászati vizsgálat

Ha rendellenességet tapasztalsz, érdemes nőgyógyászhoz fordulni. Videónkból kiderül, mikor kell felkeresned a doktort, és mi történik majd a vizsgálaton.

Ne figyelj a görcsökre!

Ha a fenti rendellenességek egyike sem érint, mégis úgy érzed, jobban fáj a hasad a menzesz idején, mint kellene, változtass egy-két dolgon! Ne hagyd el magad a görcsök idején sem, és próbáld meg elterelni a figyelmed! Minél inkább fókuszálsz a fájdalomra, annál erősebben érzed majd. 

Bár eleinte nehéz lehet, próbálj meg egy kis - kíméletes - testmozgást végezni! Egy kényelmes séta a szabad levegőn többet használ, mintha az ágyon fekve próbálnád megtalálni azt a pózt, ahol a legkevésbé görcsölsz.

Próbálj ki természetes gyógymódokat!

Ha nem szeretnél minden hónapban fájdalomcsillapítót szedni a menstruációs görcsökre, próbálj ki néhány természetes ellenszert! Kattintsd végig képgalériánkat, amelyben több alternatívát is találsz a natúr görcsoldásra. Ezek önmagukban is hasznosak lehetnek, de különféle kombinációik bevetésével tovább fokozhatod jótékony hatásukat.

Ezt is szeretjük