3 hatásos, természetes gyógyír a menstruációs görcsökre
Nem csak a fájdalomcsillapító pirulák segítségével űzheted el a menstruációs görcsöket.

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Miért imádjuk a karácsonyi pulcsikat? (x) »

7 karácsonyi bőrápoló csomag, amiből érződik a gondoskodás – Nem ciki, ha a fa alá kerülnek »

Lórúgás az anyagcserének: frissítő mentaturmix ínyenceknek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sajnos a legtöbb nő szenved a menstruációs görcsöktől, havonta legalább egy napig. Van, akinél ez a fájdalom könnyen elviselhető, de van, akinek segítségre van szüksége a görcsök enyhítésére.

Szerencsére léteznek olyan alternatív megoldások, amikkel sokszor elkerülheted a fájdalomcsillapító tabletták beszedését. 

Tartsd melegen!

Az egyik legegyszerűbb megoldás a menstruációs görcsök enyhítésére a meleg áldásos hatásainak kihasználása. Külsőleg és belsőleg alkalmazva is a segítségedre lehet, mert serkenti a vérkeringést, és ellazítja az izmokat, enyhítve a fájdalmas méhösszehúzódásokat. 

Ha belsőleg szeretnéd könnyebbé tenni a helyzetet, igyál meleg italokat. Készíts gyógynövényes teát, kamillafőzetet vagy akár meleg limonádét!

Külsőleg használhatsz melegvizes palackot vagy felmelegített párnát, amit az érintett területre helyezel néhány percre. Apró szüneteket tartva annyiszor ismételheted a folyamatot, amíg érzed a javulást.

Az is segíthet, ha a kádban állva vagy fekve - a zuhany segítségével - lágy, melegvizes permetet spriccelsz a hasadra. Az ülőfürdő ilyenkor nem ajánlott, mert a nyitott méhszájon át sokkal könnyebben bejutnak a különböző fertőzések a szervezetedbe.

Masszírozás olajjal

A gyengéd masszázs is segíthet, különösen, ha olaj segítségével végzed. Használhatsz készterméket, de majoránnaolajból is készíthetsz saját masszázsolajat. Ezzel finoman, körkörös mozdulatokkal dörzsöld át a fájdalmas területet, amíg jólesik. Vigyázz, hogy ne nyomd meg erősen, mert az csak fokozza a görcsöket. A majoránnán kívül alkalmazhatsz levendulaolajat is, hiszen a levendula görcsoldó és nyugtató hatása régóta ismert. 

Gyömbér és rózsa

Ha rendszeresen fogyasztasz gyömbérteát, az még a ciklusodnak is használ. Rendszeresebbé teszi a menstruációt, és a görcsöket is enyhíti, így megelőzésre is kiváló. Ám akkor is hatásos, ha már fáj a hasad, mert a benne található olajok jól oldják a görcsöket. Ezért fogyaszd bátran a menstruáció alatt is, akár fűszer formájában is.

Már a régi időkben is használták a rózsát a görcsök enyhítésére, és még számos más probléma megoldására. A rózsatea fogyasztása is eredményes lehet, ha enyhítenéd a görcsöket, a rózsaolajat pedig szintén használhatod masszírozásra.

Ezt is szeretjük