Ezeknek az ajándékoknak senki nem örül a céges karácsonyon - Mi az, aminek igen?
Nem szeretik a munkavállalók a repi ajándékokat az év végén - derült ki egy friss felmérésből.
Tízezer forint alatt költenek a cégek a dolgozók karácsonyi ajándékaira, már, ha egyáltalán van ilyen a munkahelyen. A leggyakoribb ünnepi szokások az évzáró vacsora és parti, a logózott használati tárgyak, a fogyasztási cikkekből összeállított ajándékkosarak és az ajándékkártyák. A meglepetések beszerzése többnyire az utolsó pillanatban esedékes, a cégek 40%-a decemberre hagyja ezt a lépést. A legrosszabb ajándékok sorát a haszontalan dísztárgyak, textíliák és édességek vezetik.
Többnyire tízezer forint alatti meglepetéssel kedveskednek munkavállalóik számára azok a cégek, ahol szokás az év végi ajándékozás - derült ki a KártyaPláza.hu felméréséből, melyet munkavállalók és munkáltatók körében végeztek. A kutatás szerint főként a százfős vagy nagyobb vállalatoknál jellemző a karácsonyi ajándékozás vagy jutalmazás, esetleg a kettő együtt. A legelterjedtebb repik a logózott bögrék és tollak.
- Második a sorban a fogyasztási cikkekből összeállított csomag, míg a harmadik helyen az ajándékkártyák és -utalványok szerepelnek - ismertette a részleteket Zettisch Róbert, a KártyaPláza.hu ügyvezetője. A webáruház adatai szerint a cégek a szolgáltatásokat és élményeket nyújtó, illetve az ismert márkák utalványait keresik a leginkább. Egyre jobban terjed egyébként a tárgyi ajándékozás helyett a jótékonykodás is.
- Egy, a felmérésben részt vevő vállalat például egy árva kisgyereknek keresett családot - mondta az ügyvezető. A kutatás alapján a munkavállalók a szabadon beváltható ajándékkártyáknak örülnek a legjobban, de szabadulószobát, főzőestet vagy tanfolyamot és egyéb közös programlehetőséget is szívesen fogadnak az év végén.
A legnépszerűbb ajándékkártya-kategóriák, melyeket a cégek keresnek karácsonyra:
- éttermek,
- könyv,
- óra,
- masszázs,
- bor, borászat,
- szépségápolás,
- utazás,
- sportos élmények,
- ruházat,
- kreatív élmények.
A felmérés szerint a legtöbb helyen a beszerzési vagy a HR-osztály illetékes kollégája felel a karácsonyi ajándékok biztosításáért, néhol viszont ez a felső vezetés feladata. A legtöbben persze az utolsó pillanatra hagyják a meglepetések beszerzését, a munkáltatók 40%-a decemberben dönt és vásárol.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
- Sokkal kevesebben vannak az előrelátók, a kutatásunkban részt vevő cégek harmada novemberben, negyede pedig az első őszi hónapokban bonyolítja le a karácsonyi ajándék megvételét - árulta el Zettisch Róbert.
A karácsonyi csomag hozzájárul a munkavállaló elégedettségéhez?
Tíz vállalatból kilenc méri valamilyen formában munkavállalói elégedettségét. A munkáltatók szerint ez utóbbira pozitív hatással lehet az év végi köszönetnyilvánítás, a jutalom vagy bónusz, de akár az év végi buli, vacsora is. A KártyaPláza.hu felmérése szerint ezzel a munkavállalók is egyetértenek. Minden második dolgozó vallja, hogy a tárgyi ajándék is nagyban hozzájárul az elégedettségéhez.
- Persze, előfordul, hogy minden igyekezet ellenére a céges karácsony rosszul sül el. Egy multinacionális vállalat dolgozójának beszámolója szerint a cég a munkatársakat igényes és drága bőrpénztárcával lepte meg, ugyanakkor az év végi bónuszok kiosztása elmaradt - mondta az ügyvezető.
Félreérthetetlen ajándékot tettek a fa alá a gyereküknek, aki nem akar elköltözni
Nézegess képeket!
ElolvasomOLVASD EL EZT IS!