Ezeknek az ajándékoknak senki nem örül a céges karácsonyon - Mi az, aminek igen?

Nem szeretik a munkavállalók a repi ajándékokat az év végén - derült ki egy friss felmérésből.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Tízezer forint alatt költenek a cégek a dolgozók karácsonyi ajándékaira, már, ha egyáltalán van ilyen a munkahelyen. A leggyakoribb ünnepi szokások az évzáró vacsora és parti, a logózott használati tárgyak, a fogyasztási cikkekből összeállított ajándékkosarak és az ajándékkártyák. A meglepetések beszerzése többnyire az utolsó pillanatban esedékes, a cégek 40%-a decemberre hagyja ezt a lépést. A legrosszabb ajándékok sorát a haszontalan dísztárgyak, textíliák és édességek vezetik.

Többnyire tízezer forint alatti meglepetéssel kedveskednek munkavállalóik számára azok a cégek, ahol szokás az év végi ajándékozás - derült ki a KártyaPláza.hu felméréséből, melyet munkavállalók és munkáltatók körében végeztek. A kutatás szerint főként a százfős vagy nagyobb vállalatoknál jellemző a karácsonyi ajándékozás vagy jutalmazás, esetleg a kettő együtt. A legelterjedtebb repik a logózott bögrék és tollak.

- Második a sorban a fogyasztási cikkekből összeállított csomag, míg a harmadik helyen az ajándékkártyák és -utalványok szerepelnek - ismertette a részleteket Zettisch Róbert, a KártyaPláza.hu ügyvezetője. A webáruház adatai szerint a cégek a szolgáltatásokat és élményeket nyújtó, illetve az ismert márkák utalványait keresik a leginkább. Egyre jobban terjed egyébként a tárgyi ajándékozás helyett a jótékonykodás is.

- Egy, a felmérésben részt vevő vállalat például egy árva kisgyereknek keresett családot - mondta az ügyvezető. A kutatás alapján a munkavállalók a szabadon beváltható ajándékkártyáknak örülnek a legjobban, de szabadulószobát, főzőestet vagy tanfolyamot és egyéb közös programlehetőséget is szívesen fogadnak az év végén.

A legnépszerűbb ajándékkártya-kategóriák, melyeket a cégek keresnek karácsonyra:

  • éttermek,
  • könyv,
  • óra,
  • masszázs,
  • bor, borászat,
  • szépségápolás,
  • utazás,
  • sportos élmények,
  • ruházat,
  • kreatív élmények.

A felmérés szerint a legtöbb helyen a beszerzési vagy a HR-osztály illetékes kollégája felel a karácsonyi ajándékok biztosításáért, néhol viszont ez a felső vezetés feladata. A legtöbben persze az utolsó pillanatra hagyják a meglepetések beszerzését, a munkáltatók 40%-a decemberben dönt és vásárol.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

- Sokkal kevesebben vannak az előrelátók, a kutatásunkban részt vevő cégek harmada novemberben, negyede pedig az első őszi hónapokban bonyolítja le a karácsonyi ajándék megvételét - árulta el Zettisch Róbert.

A karácsonyi csomag hozzájárul a munkavállaló elégedettségéhez?

Tíz vállalatból kilenc méri valamilyen formában munkavállalói elégedettségét. A munkáltatók szerint ez utóbbira pozitív hatással lehet az év végi köszönetnyilvánítás, a jutalom vagy bónusz, de akár az év végi buli, vacsora is. A KártyaPláza.hu felmérése szerint ezzel a munkavállalók is egyetértenek. Minden második dolgozó vallja, hogy a tárgyi ajándék is nagyban hozzájárul az elégedettségéhez.

- Persze, előfordul, hogy minden igyekezet ellenére a céges karácsony rosszul sül el. Egy multinacionális vállalat dolgozójának beszámolója szerint a cég a munkatársakat igényes és drága bőrpénztárcával lepte meg, ugyanakkor az év végi bónuszok kiosztása elmaradt - mondta az ügyvezető. 

Félreérthetetlen ajándékot tettek a fa alá a gyereküknek, aki nem akar elköltözni

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük