Melyik hangulatjelet használod legtöbbször? Téged is meg fog lepni, hogy mi alapján választod ki
A kutatók szerint nem csak a hangulatodon múlik.
Ha azt hiszed, az éppen aktuális hangulatod és mondandód befolyásolja csupán azt, hogy milyen emojit használsz, tévedsz: a legújabb kutatások ugyanis feltérképezték, hogy számos tényező meghatározza azon szimbólumok megválasztását, amelyekkel digitálisan fejezed ki magadat.
A Michigan Egyetem kutatói egymillió felhasználó több mint 1,2 milliárd üzenetében tanulmányozták az emojik használatát és a nyelvi jelentésüket, hogy meghatározhassák, mi tesz egyes szimbólumokat népszerűbbnek a többinél.
Így választasz emojit
A vizsgálat eredményei rámutattak, hogy egy adott alkalmazás többezer emojija közül használatban néhány emelkedik ki csupán: a választást befolyásolja az adott emoji népszerűsége, feltételezett jelentése, de még az is, hogy hol helyezkedik el az alkalmazásban.
Sokkal nagyobb valószínűséggel használnak az emberek a népszerű szavakkal közvetlenül kapcsolatba hozható, világos jelentésű emojikat, mint homályos vagy kétértelmű képeket. Előbbiek ugyanis nagyobb valószínűséggel helyettesíthetik vagy kiegészíthetik a szöveges mondandókat.
A kutatók arra is rámutattak, hogy az emojiknak ugyan van szöveges leírása, a felhasználók ezt nem veszik figyelembe, csak ránézésre értelmezik, ami olykor téves képzettársításokhoz vezet. Példaként említették a „nap a felhő mögött” jelzésű emojit, amit sokan a jóreggelt-kívánság helyett alkalmaznak.
Szavak helyett emojik
Bár az emberek egyre több emojit használnak a szavak helyettesítésére, az emojik túlnyomó többsége eredetileg arra hivatott, hogy az érzelmet fejezze ki, ahogy például a csókos emoji vagy a felfelé mutató hüvelykujj– legalábbis így szerepelne az emojik unicode-jában, ami a kódok szabványszerű használatát jegyzi le.
Használatukban szemantikai tényezőket próbáltak feltártni, és az elemzés során arra jutottak, hogy nincs mindig egyezség a használatot illetően: egyazon emojit az emberek többféleképpen is értelmeznek.
Az online kommunikációban felhasznált nonverbális szimbólumok az első hangulatjelek megjelenése óta töretlen népszerűségnek örvendenek. Használatuk pedig a jövőben is egyre növekedni fog, hiszen az alkalmazások jóvoltából új formákkal, gifekkel, animációkkal fog majd kiegészülni a kínálat.
Ez azonban nem a kommunikáció tragédiájaként kell felfogni: az emojik ugyanis egy olyan új nyelvet jelentenek, amely megkönnyíti az átlépést a nyelvi és kulturális korlátok között.
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
OLVASD EL EZT IS!