Melyik hangulatjelet használod legtöbbször? Téged is meg fog lepni, hogy mi alapján választod ki
A kutatók szerint nem csak a hangulatodon múlik.

rohog-zold
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha azt hiszed, az éppen aktuális hangulatod és mondandód befolyásolja csupán azt, hogy milyen emojit használsz, tévedsz: a legújabb kutatások ugyanis feltérképezték, hogy számos tényező meghatározza azon szimbólumok megválasztását, amelyekkel digitálisan fejezed ki magadat.

A Michigan Egyetem kutatói egymillió felhasználó több mint 1,2 milliárd üzenetében tanulmányozták az emojik használatát és a nyelvi jelentésüket, hogy meghatározhassák, mi tesz egyes szimbólumokat népszerűbbnek a többinél. 

Így választasz emojit

A vizsgálat eredményei rámutattak, hogy egy adott alkalmazás többezer emojija közül használatban néhány emelkedik ki csupán: a választást befolyásolja az adott emoji népszerűsége, feltételezett jelentése, de még az is, hogy hol helyezkedik el az alkalmazásban.

Sokkal nagyobb valószínűséggel használnak az emberek a népszerű szavakkal közvetlenül kapcsolatba hozható, világos jelentésű emojikat, mint homályos vagy kétértelmű képeket. Előbbiek ugyanis nagyobb valószínűséggel helyettesíthetik vagy kiegészíthetik a szöveges mondandókat.

Emojik használata országok szerint
Emojik használata országok szerint

A kutatók arra is rámutattak, hogy az emojiknak ugyan van szöveges leírása, a felhasználók ezt nem veszik figyelembe, csak ránézésre értelmezik, ami olykor téves képzettársításokhoz vezet. Példaként említették a „nap a felhő mögött” jelzésű emojit, amit sokan a jóreggelt-kívánság helyett alkalmaznak.

Szavak helyett emojik

Bár az emberek egyre több emojit használnak a szavak helyettesítésére, az emojik túlnyomó többsége eredetileg arra hivatott, hogy az érzelmet fejezze ki, ahogy például a csókos emoji vagy a felfelé mutató hüvelykujj– legalábbis így szerepelne az emojik unicode-jában, ami a kódok szabványszerű használatát jegyzi le.

A 20 legtöbbet használt emoji
A 20 legtöbbet használt emoji

Használatukban szemantikai tényezőket próbáltak feltártni, és az elemzés során arra jutottak, hogy nincs mindig egyezség a használatot illetően: egyazon emojit az emberek többféleképpen is értelmeznek.

Az online kommunikációban felhasznált nonverbális szimbólumok az első hangulatjelek megjelenése óta töretlen népszerűségnek örvendenek. Használatuk pedig a jövőben is egyre növekedni fog, hiszen az alkalmazások jóvoltából új formákkal, gifekkel, animációkkal fog majd kiegészülni a kínálat. 

Ez azonban nem a kommunikáció tragédiájaként kell felfogni: az emojik ugyanis egy olyan új nyelvet jelentenek, amely megkönnyíti az átlépést a nyelvi és kulturális korlátok között.

Ezt is szeretjük