Egy fontos szempont, amit egyre több magyar figyelembe vesz, amikor vásárol - Te is?
Az élelmiszer-vásárlás során már a fogyasztók harmada figyelembe veszi a környezeti hatásokat.
Magyarországon a fogyasztók már nem csak az árak alapján választanak, 36 százalékuk a környezeti hatásokat is figyelembe veszi az élelmiszer-vásárlás során - közölte a Danone Magyarország Kft. reprezentatív felmérése alapján.
A felmérés szerint a fiatalabbak különösen figyelnek a fenntarthatóságra, amit a 35 év alattiak majdnem fele említett vásárlási szempontként. A környezet mellett az egészség védelme és az etikai szempontok is befolyásolhatják a fogyasztási szokásokat, a megkérdezettek több mint ötöde például ilyen okokból hajlandó volna kevesebb húst enni.
A válaszadók 94 százaléka nem követ olyan étrendet, amely korlátozná a húsfogyasztást, 88 százalék hetente legalább egyszer-kétszer eszik húst, miközben növényi alapú terméket csak 29 százalékuk. Alkalmi fogyasztóként, vagyis heti rendszerességnél ritkábban is csak 28 százalék vesz ilyen élelmiszereket. A felmérésben 18 és 65 év közötti vásárlókat kérdeztek meg. Az 500 fős minta korra, nemre, régióra reprezentatív - olvasható a közleményben.
Fotók: Getty Images
Vásárolj Femina Klub bérletet!
Vásárolj bérletet, és vegyél részt a 2025-ös év különleges előadásain, ahol izgalmas témákról hallhatsz elismert szakértőktől és közéleti személyiségektől.
- Knapek Éva, aki a társfüggőségről és a mérgező kapcsolatokból való szabadulásról beszél. 2025.01.07.
- Kajdi Csaba, aki humorral és őszinteséggel osztja meg tapasztalatait nőkről és élettapasztalatairól "Anyámtól a modellekig" témában. 2025.02.19.
- Steigervald Krisztián, aki a generációk közötti kommunikáció kihívásait tárgyalja "Boomerek és Zoomerek" című előadásában. 2025.04.09.
További részletek: feminaklub.hu/
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Egykor sivatag volt, mára buja erdővé vált
19 éven keresztül zajlott a faültetés a területen, aminek köszönhetően az egykori sivatag zöldellő erdővé változott.
Egykor sivatag volt, mára buja erdővé vált: 19 évig dolgozott rajta a férfi
19 éven keresztül zajlott a faültetés a területen, aminek köszönhetően az egykori sivatag zöldellő erdővé változott.
Elolvasom- magyarok szokásai
- vásárlás
- élelmiszer
- fenntarthatóság
- környezetvédelem
- felmérés
- tudatos vásárlás
- Terasz
OLVASD EL EZT IS!
- környezetvédelem
- környezetszennyezés