Így változott a magyarok véleménye a benzines, és így az elektromos autók tekintetében

Kiderült, hogyan vélekednek a magyarok az autóvásárlás kérdésében.

Autóvásárlás
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

A magyar autósok 70 százaléka öt éven belül lecserélné az autóját, de benzines autót már csak feleennyien vennének - derül ki az EY felméréséből. A nemzetközi tanácsadó cég reprezentatív kutatásában 533-an vettek részt, a kérdőívekre 20 és 60 év közötti aktív autóhasználók válaszolhattak 2021 novemberében.

A felmérés szerint a megkérdezettek 26 százaléka vásárolna hibrid hajtású gépkocsit, 9 százalékuk elektromost, 8 százalék dízelüzeműt. A 2020-as visszajelzésekhez képest a benzines autók népszerűsége 7, a dízeleké 8 százalékponttal csökkent, ugyanakkor a hibrideké 8, az elektromosoké pedig 3 százalékponttal nőtt - írták.

A cserénél az ár meghatározó szempont, de a leendő vásárlók fontosnak tartják a biztonságot és a gazdaságos üzemeltetést, emellett a tapasztalataikat is mérlegelik, amikor járműtípust választanak. A márkahűség leginkább az alacsony szervizdíjakon és a hűségprogramokon múlik. Használt autó vásárlásakor 61 százalék figyelembe veszi a futásteljesítményt is. Az elemzők szerint ezzel függ össze, hogy 43 százalék hivatalos kereskedéstől vásárolna.

A felmérés kitért az autócserék fedezetére is. Saját forrásból 55 százalék vásárolna, a többiek kölcsönt vennének föl. A 30 év alattiak akár egy évet is várnának a gépkocsijukra, az idősebbeknek alig az ötöde volna ilyen türelmes, inkább készletről választana, illetve kompenzációt kérne a várakozásért - tették hozzá.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Az EY szerint a gépjárműkereskedők sikere elsősorban azon múlhat, mennyire ismerik a vevői igényeket, hiszen a vásárlók csoportjai között nagyok az eltérések. Hatékony kiszolgálásukhoz hozzájárulhatnak az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek, valamint az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése - mutat rá az EY a közleményben.

Fotók: Getty Images

Erre a 10 dologra muszáj figyelned, ha használt autót veszel, vagy adsz el

Használt gépjárművek vételekor és eladásakor is számos tényezőre kell odafigyelni, ha a megfelelő állapotú, a várható igénybevételre alkalmas autót szeretnél megvenni, vagy épp a lehető legkorrektebb árat szeretnéd a sajátodért kapni.

Erre a 10 dologra muszáj figyelned, ha használt autót veszel, vagy adsz el

Mi a titka az autóvásárlásnak és -eladásnak?

Elolvasom
Ezt is szeretjük