Ezeknek az ajándékoknak örülünk a legkevésbé: nagyon mellé lehet fogni velük

Közülük sokat már az ünnepek után eladnak.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Évente több mint 600 focipályányi fenyő alá kerülnek ajándékok Magyarországon. Vajon mi történik a nagy gonddal, vagy éppen nagy sietséggel kiválasztott meglepetéseinkkel karácsony után? Szembefuthatunk velük egy apróhirdetési honlapon "sürgősen eladó" felirattal? A Jófogás megnézte, tavaly mik landoltak az oldalon december 25. és január 15. között, hogy kiderítse, miben tér el az adott időszak egy átlagos hónaphoz képest.

Ha élmény, akkor színház

Kétszer annyi koncertjegyet kínáltak eladásra karácsony után (+58%), mint egy átlagos hónapban. Lehet, hogy a nagymama mégsem death metal rajongó, vagy a bátyánk nem hajlandó a kedvenc női feminista rockbandánk zenéjére csápolni. Ha élményt ajándékoznánk, jobb ötlet a színházjegy, amit tavaly jóval kevesebben adtak el a mért időszakban (-27%).

Mégsem volt telitalálat Lujzikának kutyust venni

Nincs édesebb dolog, mint egy karácsonyi dobozból előbújó kiskutyus, azonban nem minden esetben a legjobb ötlet élő ajándékkal kedveskedni szerettünknek. Tavaly karácsony után 10%-kal több kutyáról tettek fel hirdetést a Jófogásra. A macskák ellenben, úgy tűnik, bedorombolták magukat a szívekbe, fele annyian (-47%) tűntek fel apróhirdetésként. A karácsony utáni időszakban 527 ló és 102 kecske talált gazdára, előbbi 2%-kal több, utóbbi 17%-kal kevesebb, mint egy átlagos hónapban. Remélhetőleg ők is a karácsonyfa alatt bújtak meg masnival a fejükön.

Zeneszót a panelbe

Házban maradtak a hangszerek, kevesebb gitár (-10%), dob (-14%), zongora (-26%), fúvós hangszer (-44%) apróhirdetés futott az oldalon karácsony után, hogy a januári napokat feldobja a trombitaszó a panelben.

Játékok és klasszikus ajándékok

Egy átlagos hónaphoz képes látványosan kevesebb gyermekkönyv (-53%), babajáték (-47%), LEGO (-43%), plüssjáték, játékfigura (-43%) volt az eladói oldalon. Vajon azért, mert a gyermekek nem tudnak apróhirdetést feltenni a "már nem ezt akartam, hanem a pont másikat" babákról és "olyat akartam, aminek kés és géppisztoly is van a kezében, nem ezt" akciófiguráról?

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban az AI, vagyis a mesterséges intelligencia előretöréséről, jövőjéről és esetleges veszélyeiről dilemmázzunk. Valóban elveheti a munkánkat az AI? Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától? Hogyan hasznosítható az oktatásban? Teremthet munkahelyeket? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ Szertics Gergely AI szakértő, Kazár Zalán Kristóf, a Femina vezető szerkesztő-újságírója és Pintér Ada műsorvezető.

Promóció

A klasszikus ajándékok bejöttek az új tulajdonosoknak, jóval kevesebb kerékpár (-42%), varrógép (-40%), bélyeggyűjtemény (-35%) és társasjáték (-31%) hirdetés volt a karácsony utáni időszakban, mint egy átlagos hónapban. Nem kell azonban görcsben várni, hogy eltaláljuk-e szerettünk ízlését, vagy apróhirdetés lesz az ajándékunkból. A karácsony utáni időszakban 16%-kal kevesebb volt az összes hirdetés, ami azt is mutathatja, hogy ajándékaink legjava már első körben megtalálja igazi gazdáját.

Ezt is szeretjük