Veszélyre figyelmeztet a fogyasztóvédelem: vigyázz, ha karácsonyra rendelsz a neten

A fogyasztóvédelem figyelmeztet a webes rendelés egyik kockázatára.

Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Az interneten vásárló fogyasztók nagyobb védelmet kapnak, ha az Európai Unió tagállamaiban működő webáruházakból rendelnek, mint akkor, ha kínai vagy egyesült államokbeli online kereskedőtől vásárolnak terméket.

Erre hívja fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület. Az alternatív fogyasztóvédelmi vitarendezési fórum az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte, hogy egyre többen vesznek karácsonyi ajándékot interneten, de ennek is megvannak a kockázatai.

Több forrásból kell ellenőrizni a céget

Fogyasztóvédők tanácsolják, hogy érdemes előre tájékozódni a vállalt szállítási határidőről, a nyomkövetési lehetőségről és a fogyasztói tapasztalatokról. Ezek az információk az általános szerződési feltételekben vagy külön menüpontban találhatók meg általában. A békéltető testület szerint célszerű elolvasni az interneten közzétett bejegyzéseket is az adott vállalkozásról. Továbbá mérlegelni kell, hogy a legnagyobb védelemben akkor részesülnek a fogyasztók, ha belföldről vagy valamelyik más európai uniós tagállamból rendelnek online.

14 napig lehet visszaküldeni a terméket

Előfordulhat, hogy már az online megrendelés után, de még az átvétel előtt gondolják meg magukat a fogyasztók. Ilyenkor - Európai Unión belüli vásárlás esetén - ezt lemondhatják a fogyasztók. Ha az EU-ból interneten vásárolt ajándék időben megérkezik, de az nem tetszik a megajándékozottnak, akkor az átvételtől számított 14 napig vissza lehet küldeni saját költségen. Ha viszont ez az idő letelt, akkor a kereskedő az egyébként hibátlan terméket nem köteles kicserélni, sem levásárlást biztosítani, sem a pénzt visszaadni, figyelmeztetett a Budapesti Békéltető Testület.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Ezt is szeretjük