Ez a festmény messze nem olyan ártatlan, mint elsőre látszik: a hintázó hölgy megéri a pénzét!
Első ránézésre ártatlan festménynek látszik, valójában viszont távolról sem az.
Jean-Honoré Fragonard leghíresebb műve, az 1767 körül készült A hinta, vagy másik címén A hintázás örömteli balesetei megkapó rokokó festmény, melyen egy fodros, rózsaszín ruhás hölgy hintázik.
A képről sugárzó könnyedség, a szélben fodrozódó csipkés ruha és a hölgy álmodozó arca kellemes idillt fest, ám érdemes alaposabban is szemügyre venni a képet: a helyzet ugyanis távolról sem olyan ártatlan, mint azt elsőre hinné az ember.
A hinta című festmény titka
Amikor ugyanis az ember szeme kissé eltávolodik a lebilincselően megfestett ruhakölteményben játszadozó hölgyről, és alaposabban is szétnéz a képen, hallatlan turpisságra deríthet fényt. Leleplezi a kacér hölgy titkát, aki, bizony, nem a leghűségesebb.
A helyszín, a sötét erdő maga is nagyon beszédes atmoszféra: rejtélyt, titkot fest le a néző előtt, ami tökéletesen tükrözi a helyzetet.
A festmény hátulsó oldalán látható egy idősebb férfi, talán a hölgy férje, aki a kezében tartja a hintát mozgató köteleket. Láthatóan gyanútlan, hiszen naivan mosolyog, és örül a hölgy jókedvű szárnyalásának. A bokron túl azonban, ahová ő már nem lát el, egy fiatal férfi rejtőzik, aki nem elég, hogy csodálattal figyeli a hintázó nőt, de még a felröppenő szoknyája alá is bepillant.
A hintázó nő és a fekvő férfi között sejthető aligha baráti, sokkal inkább szeretői viszonyt végérvényesen leleplezi, hogy a festő azt a pillanatot alkotta meg, amikor a hölgy cipellője véletlenül lecsusszan a lábáról. Ez a kép lopott szexualitásra utal.
A változókorról tabuk nélkül - Hogyan küzdj meg az életközepi válsággal nőként?
Iványi Orsolya, a menopauzaedukáció egyik legnagyobb hazai szószólója, tabuk nélkül beszél a változókor testi-lelki kihívásairól, és arról, hogyan élhetjük meg ezt az időszakot, mint új kezdetet. A Femina Klub novemberi előadásán hasznos tanácsokat kaphatsz az életközepi krízisek kezelésére, és megtudhatod, hogyan értelmezhetjük újra önmagunkat, karrierünket és kapcsolatrendszerünket.
További részletek: feminaklub.hu/
Használd az „IVANYI” kuponkódot, és 20% kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyed!
Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.
Időpont: 2024. november 27. 18 óra
Helyszín: MOM Kulturális Központ
Promóció
Noha a szeretők viszonyáról a férj mit sem sejt, vannak olyanok is a képen, akik nagyon is látják, ami történik, mégsem kell tőle tartani, hogy elszólnák magukat. Ők a cinkosan összenéző, egymást csendre intő, kőből faragott puttószobrocskák, és a felágaskodva leselkedő, kíváncsi kutya.
Nem akarták elvállalni a kép megfestését
A képet egyébként eredetileg nem a festője készítette volna el. Colle drámaíró emlékiratai elárulják, hogy először Gabriel François Doyent szerették volna megbízni a feladattal.
Egy udvaronc rendelte volna a festményt magáról és szeretőjéről, de úgy, hogy a hintát egy püspök löki. Ő azonban visszautasította az ajánlatot, hiszen úgy gondolta, ilyesfajta jelenetet lefesteni mégsem volna illő dolog.
Maga helyett azonban ajánlott valaki mást, Fragonard-t, aki igent mondott a megbízásra. Művészi szabadságával élve ő azonban a püspökfigura helyett férfit festett a képre, ezzel egy új árnyalatot adva az ábrázolt helyzetnek.
A fantasztikus kép napjainkban a Wallace Collection gyűjteményében látható.
Jézus gyermeke az Utolsó vacsorán?
Da Vinci érdekes, rejtett motívumokkal tűzdelte tele freskóját, így egy karon ülő gyermeket is a képre csempészett. Korábbi cikkünk a titokzatos részletről is szól.
Húzott néhány vonalat Az utolsó vacsora fotóján: hihetetlen, hogy mit rejtett a festmény
Nézegess képeket!
Elolvasom