Ez a festmény messze nem olyan ártatlan, mint elsőre látszik: a hintázó hölgy megéri a pénzét!

Első ránézésre ártatlan festménynek látszik, valójában viszont távolról sem az.

Ez a festmény messze nem olyan ártatlan, mint elsőre látszik: a hintázó hölgy megéri a pénzét!
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Jean-Honoré Fragonard leghíresebb műve, az 1767 körül készült A hinta, vagy másik címén A hintázás örömteli balesetei megkapó rokokó festmény, melyen egy fodros, rózsaszín ruhás hölgy hintázik.

A képről sugárzó könnyedség, a szélben fodrozódó csipkés ruha és a hölgy álmodozó arca kellemes idillt fest, ám érdemes alaposabban is szemügyre venni a képet: a helyzet ugyanis távolról sem olyan ártatlan, mint azt elsőre hinné az ember.

A hinta című festmény titka

Amikor ugyanis az ember szeme kissé eltávolodik a lebilincselően megfestett ruhakölteményben játszadozó hölgyről, és alaposabban is szétnéz a képen, hallatlan turpisságra deríthet fényt. Leleplezi a kacér hölgy titkát, aki, bizony, nem a leghűségesebb.

A helyszín, a sötét erdő maga is nagyon beszédes atmoszféra: rejtélyt, titkot fest le a néző előtt, ami tökéletesen tükrözi a helyzetet. 

A festmény hátulsó oldalán látható egy idősebb férfi, talán a hölgy férje, aki a kezében tartja a hintát mozgató köteleket. Láthatóan gyanútlan, hiszen naivan mosolyog, és örül a hölgy jókedvű szárnyalásának. A bokron túl azonban, ahová ő már nem lát el, egy fiatal férfi rejtőzik, aki nem elég, hogy csodálattal figyeli a hintázó nőt, de még a felröppenő szoknyája alá is bepillant.

A hintázó nő és a fekvő férfi között sejthető aligha baráti, sokkal inkább szeretői viszonyt végérvényesen leleplezi, hogy a festő azt a pillanatot alkotta meg, amikor a hölgy cipellője véletlenül lecsusszan a lábáról. Ez a kép lopott szexualitásra utal.

A cikk az ajánló után folytatódik

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. A legújabb epizódban arról dilemmázunk, hogy miért ülünk fel a legfrissebb trendekre, miért követjük megszállottan a divatirányzatokat, valamint a fogyasztás és a reklámvilág pszichológiájának is a mélyére ástunk. Pintér Ada beszélget Márton Szabolccsal az Indamedia csoport ügyfélélmény igazgatójával, és Kazár Zalán Kristóffal a Femina újságírójával.

Promóció

Noha a szeretők viszonyáról a férj mit sem sejt, vannak olyanok is a képen, akik nagyon is látják, ami történik, mégsem kell tőle tartani, hogy elszólnák magukat. Ők a cinkosan összenéző, egymást csendre intő, kőből faragott puttószobrocskák, és a felágaskodva leselkedő, kíváncsi kutya.

Nem akarták elvállalni a kép megfestését

A képet egyébként eredetileg nem a festője készítette volna el. Colle drámaíró emlékiratai elárulják, hogy először Gabriel François Doyent szerették volna megbízni a feladattal.

Egy udvaronc rendelte volna a festményt magáról és szeretőjéről, de úgy, hogy a hintát egy püspök löki. Ő azonban visszautasította az ajánlatot, hiszen úgy gondolta, ilyesfajta jelenetet lefesteni mégsem volna illő dolog.

Maga helyett azonban ajánlott valaki mást, Fragonard-t, aki igent mondott a megbízásra. Művészi szabadságával élve ő azonban a püspökfigura helyett férfit festett a képre, ezzel egy új árnyalatot adva az ábrázolt helyzetnek.

A fantasztikus kép napjainkban a Wallace Collection gyűjteményében látható.

Jézus gyermeke az Utolsó vacsorán?

Da Vinci érdekes, rejtett motívumokkal tűzdelte tele freskóját, így egy karon ülő gyermeket is a képre csempészett. Korábbi cikkünk a titokzatos részletről is szól.

Húzott néhány vonalat Az utolsó vacsora fotóján: hihetetlen, hogy mit rejtett a festmény

Nézegess képeket!

Elolvasom
Ezt is szeretjük