A közösségi oldalak 2021-re már rég kinőtték azt a szerepet, amire eredetileg tervezték őket. Ma már a legnépszerűbb képmegosztó oldalak, így az Instagram nemcsak személyes fotókkal, hanem hirdetésekkel is roskadásig van, hiszen a cégek többsége ma már sokkal szívesebben reklámozza a termékeit influenszerekkel.
Nem csoda, hogy egyre többen szeretnének így pénzt keresni, ám ma már hatalmas kihívássá vált kitűnni a tömegből. Egy fiatal lánynak, Miquelának azonban sikerült. Ő első ránézésre pont úgy néz ki, mint az átlagos tartalomgyártók vagy felhasználók, ám valamiben mégis nagyon más: Miquela a valóságban nem létezik.
Modell lett a kitalált karakterből
Miquela képeit nézve azt hihetnénk, hogy egy teljesen átlagos, kaliforniai fiatal, aki szeret a barátaival lógni, divatos ruhákat viselni, de a társadalmi kérdésekben is állást foglal. Ő azonban csupán egy marketingkellék, amit Trevor McFedries és Sara DeCou alkottak még 2016-ban. A lányról kezdetben a követők valóban azt hitték, hogy igazi ember, ám 2018-ban fény derült rá, hogy Miquela egy digitális grafika. Ennek ellenére nem pártoltak el tőle rajongói, sőt, mára már 3 milliósra nőtt a követőtábora.

Képein Miquela teljesen olyan, mint egy átlagos fiatal lány. A tervezőcsapat annyira élethűen megalkotta, hogy sokáig nem is sejtették, hogy ő valójában csak egy digitális grafika.
Fotó: lilmiquela / Instagram

Miquela nemcsak a mindennapi életéről, hanem divattal és szépségápolással kapcsolatban is gyakran posztol, nem csoda, hogy a nagy világmárkák is felfigyeltek rá.
Fotó: lilmiquela / Instagram

Olyan magazinokban szerepeltek a képei, mint a Vogue vagy a The Guardian, 2020-ban pedig a CAA ügynökséghez szerződött modellként, ezzel pedig ő lett a cég első virtuális ügyfele.
Fotó: lilmiquela / Instagram

Instagramos népszerűsége és különleges háttere a legnagyobb világmárkák figyelmét is felkeltette, hiszen dolgozott már a Givenchyvel, a Pradával és a Calvin Kleinnal is.
Fotó: lilmiquela / Instagram

Nem ritka, hogy nagy sztárokkal is együtt pózol a virtuális karakter, itt például Bella Hadid modellel fotózták a Calvin Klein-kampányhoz.
Fotó: lilmiquela / Instagram

Egy másik hirdetésben pedig korunk egyik legnagyobb tinisztárjával, Millie Bobby Brownnal közösen népszerűsítették a telefonokat. Érdemes tudni, hogy csak nagyon kevés valódi influenszernek adatik meg, hogy ilyen jellegű kampányokban, ilyen neves hírességekkel szerepeljen együtt.
Fotó: lilmiquela / Instagram

A lány nemcsak modellkarrierjét építgeti szépen, hanem a zenei életbe is belekóstolt már. 2017-ben jelent meg első lemeze, amit ezután még számos kislemez követett.
Fotó: lilmiquela / Instagram

2018-ban nagy port kavart, hogy feltörték a profilját, és egy Bermuda nevű lány képeivel árasztották el. Kiderült később, hogy ügyes reklámfogásról van szó, hiszen Bermuda is egy digitális karakter, amit szintén Miquela kitalálói alkottak. A két modell azóta is gyakran pózol együtt.
Fotó: lilmiquela / Instagram

2018-ban a Time magazin az internet 25 legbefolyásosabb embere közé sorolta, ám sokan kritizálják a létezését, hiszen a valódi modellek úgy érzik, elveszi előlük a munkát, ráadásul nem egy realisztikus szépségideált testesít meg.
Fotó: lilmiquela / Instagram
(Képek forrása: lilmiquela / Instagram)