3 pofonegyszerű trükk az öregedés megállítására
A ráncok ellen nem kell feltétlenül fejre állnod, elég, ha betartasz néhány egyszerű szabályt. Meglátod, később hálás leszel magadnak!

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Ha így sminkelsz, fáradtnak és öregebbnek tűnik az arcod: ezeket a hibákat ne kövesd el! »

A legjobb torna fityegő bőr és zsírpárnák ellen: ezt próbáld ki, ha nehezen moccannak a kilók »

Így viseld a nőies kötött ruhát: ebben lehetsz a legcsinosabb ősszel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A bőr öregedése természetes folyamat, de nem mindenkinél zajlik ugyanolyan gyorsan. A károsodásokat könnyebb megelőzni, mint helyrehozni, ám soha nem késő az idő munkájával szembeszállni.

Ha legjobb külsődet szeretnéd mutatni - és ugyan ki ne szeretné? -, először a bőröddel kell foglalkoznod. Az egészséges bőr fiatalságot sugároz, függetlenül attól, hogy hány éves vagy.

Ugyanakkor a bőr, melyen a rossz táplálkozás, a nikotinfogyasztás vagy a túlzásba vitt napozás óhatatlanul árulkodó jeleket hagy, évekkel öregíthet.

A bőr öregedése

Azt hihetnéd, hogy minden reggel ugyanazt az arcot látod a tükörben, pedig ez nem így van. A bőr legfelső rétege, a felhám körülbelül 28 naponként megújul. Az új felhám az alatta lévő, sokkal vastagabb rétegben, az irhában képződik.

Ebben a speciális kötőszövetben erős fehérjeszálak vannak: az úgynevezett kollagénrostok a bőr feszességét, az elasztinrostok pedig a bőr rugalmasságát biztosítják. Ez alatt található a bőralja, a védő zsírréteg, mely az arc és a test jellegzetes körvonalait adja.

Ahogy a bőr öregszik, a kollagén és az elasztin mennyisége, illetve a bőr alatti kötőszövet zsírrétege csökken. Ennek következtében az arccsontok jobban előtűnnek. Az elvékonyodott, rugalmatlanná vált bőr megereszkedik, petyhüdt lesz. De mit tehetsz, hogy lassítsd ezt a folyamatot?

Pofonegyszerű megoldások

Az életmód szerepe

Nincs az a csodakenőcs vagy rafinált kozmetikai módszer, mely annyit használna a bőrnek, mint a tápláló étrend és a testmozgás. Ahhoz, hogy a bőr egészséges és fiatalos maradjon, rendszeres utánpótlás szükséges az alapvető tápanyagokból, közöttük a fehérjékből, a zsírokból, a vitaminokból, az ásványi anyagokból - és persze a vízből.

A testmozgásnak köszönhetően javul a véráramlás, vele együtt pedig a bőr vér- és oxigénellátása is. A bőr a belélegzett oxigénnek mintegy 7%-át használja fel. Ha a korral egyre kevesebbet mozogsz, kevesebb oxigént kap a szervezet, és ez bizony meglátszik a bőr állapotán.

Az antioxidánsok - például az E-, C- és A-vitamin - különösen fontosak, mert ezek védenek az öregedés folyamatát a sejtek és szövetek károsítása révén gyorsító szabadgyökök hatásával szemben.

Dr. Nicholas Lowe, brit bőrgyógyász szerint az öregedés folyamatában az életmód sokkal nagyobb szerepet játszik, mint az öröklött tényezők. Az arc öregedésének csak 30%-áért tehetők felelőssé a gének. A többi a napozás, a dohányzás és más káros szokások számlájára írható.

Bőrszépítő étrend

A táplálkozás mindenre, így a bőr állapotára is kihat. Fogyassz minél többet az alábbiakból.

  • Karotinoidok - béta-karotin: megtalálhatóak a sárga gyümölcsökben, zöldségekben; a sárgabarackban, a sütőtökben, a répában. Fontos antioxidáns, tiszta formája -  a retinol - a legerősebb ránctalanítók egyike.
  • B-vitaminok: gazdag forrásaik a máj, a szardínia, a tojás, a teljes kiőrlésű termékek. Bőrerősítő hatású vitaminok.
  • C-vitamin: a citrusfélék, a földieper, a paradicsom, a sötétzöld leveles zöldségek tartalmazzák. A C-vitamin elengedhetetlen a kollagéntermelés szempontjából. Különösen akkor fogyassz belőle sokat, ha dohányzol.
  • E-vitamin: sok van belőle a növényi olajokban, a sötétzöld leveles zöldségekben, a teljes kiőrlésű élelmiszerekben, a búzacsírában. Antioxidáns, rendben tartja a bőr vízháztartását, és bőrvédő hatású.
  • Esszenciális zsírsavak: hozzájuk juthatsz a lazac, a pisztráng, a makréla, a tonhal, valamint étrend-kiegészítők, például ligetszépeolaj fogyasztásával. A száraz bőr gyorsan öregszik, és a fontos zsírok nem pótolhatóak csak kívülről.
  • Víz: a sima ásványvíz a legjobb, de a gyümölcslevek is egészségesek. A víz az élet alapja, ha nem iszol eleget, az anyagcsere lassul, a bőr pedig kiszárad.

Harcolj a ráncok ellen ősszel!

A retinol - tiszta A-vitamin - számos szabad forgalmú bőrápoló szer hatóanyaga. Az összetevők között gyakran mint A-vitamin, retinai vagy retinil-palmitát szerepel. A retinol ugyanakkor erős hatású szer, így óvatosan kell vele bánni. Bőrmegújító hatása révén először elképzelhető, hogy a bőr kipirosodik. Ősszel azonban mindenképpen érdemes egy kúrát tartani, hogy a bőr felkészüljön a télre.

Az alfa-hidroxi savak, melyeket glikol-savaknak vagy hidroxi-ecetsavaknak is neveznek, olyan gyümölcssavak, melyek elősegítik a bőrhámlást, és serkentik a sejtek megújulását. A különféle készítmények eltérő koncentrációban tartalmazzák. Bár már sok otthon is használható hámlasztó készlet kapható, azt javasoljuk, hogy ezt a műveletet bízd kozmetikusra. Ő tudni fogja, milyen koncentrációban használja a savakat. Ezt az eljárást is ősszel érdemes elvégeztetni, mert a bőrt fényérzékennyé teszi. Az eredmény azonban kárpótol a kellemetlenségekért.
 

Cikkünk a Törődjön többet egészségével! című könyv
alapján készült.

Mindig is csodáltad azokat, akik fiatalabbnak tűnnek a koruknál? Mi lehet a titkuk? Hogyan tudják megőrizni szellemi frissességüket, és hogyan tudnak idős koruk ellenére is jó formában maradni?
Sok hasznos egészségügyi tanácsot és naprakész információt olvashatsz a könyvben a fontos orvosi szűrővizsgálatokról, az étrend-kiegészítőkről, a rendszeres testmozgásról vagy az emlékezőképesség fejlesztéséről.
Megmutatja, hogyan veheted kézbe életed irányítását, és élvezheted a hosszú és egészséges élet minden pillanatát.

Kiadja a Reader’s Digest.
Ára 6990 Forint.
A könyvet itt rendelheted meg »
Ezt is szeretjük