A 3 legjobb ránctalanító étel
Ha megőriznéd bőröd feszességét, akkor nem elég kívülről ápolni, hanem belülről is el kell látni a legfontosabb tápanyagokkal.

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

3 bevált trükk a melltartó pántjával: nem kandikál ki többé a ruha alól, ha így teszel »

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

Mit tettek Gigi Hadid fejével? Rá sem ismerni a bájos modellre »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A bőr a belső egészség tükörképe, tehát bármi kerül be a szervezetbe, hatással lesz a bőr minőségére. Az egészséges, kiegyensúlyozott étrend javítja az élettani funkciókat, a bőrben éppúgy, mint bármely másik szervben.

Ha viszont nem kap meg létfontosságú tápanyagokat, romlik a vér- és oxigénellátása, gyengül a fertőzések elleni védelem, lassul a gyógyulás, és megváltozik a bőr szerkezete, olykor a pigmentációja is.

Bőrtápláló étrend

Önmagában egyetlen tápanyag sem képes üdévé tenni a bőrt. Az egészséghez többféle vitamin és ásványi anyag hozzájárul, ezért olyan fontos a kiegyensúlyozott étrend. Vannak azonban olyan nélkülözhetetlen összetevők, amelyek felvételéről okvetlenül gondoskodnod kell.

A víz mindenképpen a fontossági sorrend élén áll. Segíti a bőr tápanyagellátását, belső nedvesedését, valamint a sejtanyagcsere-termékek eltávozását. Ha nem iszol eleget, kiszáradás léphet fel, és ez megmutatkozik a bőrön is.

Általában napi nyolc-tíz pohár víz fogyasztása javasolt, azonban a rendszeres testedzés, illetve számottevő mennyiségű kávé, tea, alkohol fogyasztása esetén - melyeknek vízhajtó hatása van - ennél többet kell inni, hogy fenntarthasd a szervezet optimális víztartalmát.

Az antioxidáns tápanyagok, például a C- és E-vitamin, nélkülözhetetlenek a bőr egészségéhez. Egyes kutatási eredmények arra utalnak, hogy az antioxidáns anyagok gátolják az idő előtti öregedést, sőt, a természetes öregedési folyamatokat is lassítják. Hozzájárulnak a bőr védelméhez a szabadgyökök károsító hatása ellen. Ilyen részecskék keletkeznek a szennyezett levegő, a cigarettafüst, a napfény hatására, de a szervezet normál anyagcsere-folyamatai során is.

A három leghatékonyabb fegyver

Sokféle vitamin, ásványi anyag és egyéb tápanyag van hatással a bőrre, de az alábbiakban felsoroltak különösen fontosak a bőr megfelelő élettani működéséhez. Azt is eláruljuk, miért.

Sárgarépa

Gazdag A-vitaminban, illetve előanyagában, béta-karotinban. Ez a vegyület nélkülözhetetlen a szövetek fejlődéséhez és regenerálásához, a fertőzések leküzdéséhez. Hosszú távú hiányakor a bőr száraz, érdes lesz, és hámlani kezd. Védi a bőrt a napsugárzás káros hatásai ellen. Mivel zsírban oldódó vitaminról van szó, a megfelelő közegről is gondoskodni kell, hogy fel tudjon szívódni.
A kozmetikai ipar az A-vitamin tiszta formáját - a retinolt - a legerősebb ránctalanító vegyületként ismeri.
Egyéb forrásai: máj, vese, tojásfehérje, brokkoli, spenót, sárgabarack, sütőtök.

Kivi

Már napi két kivi elfogyasztásával fedezheted a C-vitamin-szükségletedet, amennyiben nem dohányzol. Ha igen, ennek többszörösére van szükséged. A C-vitamin a bőrápolás szempontjából azért különösen fontos, mert nélkülözhetetlen a bőr rugalmasságát adó kollagén keletkezéséhez és regenerációjához. Ezenkívül antioxidáns hatású.
Ha dohányzol, azért van szükséged többre, mert a nikotin semlegesítésében is részt vesz, és a szervezet előbb erre fordítja a bevitt vitamint, és csak utána a felépítő folyamatokra.
Egyéb forrásai: citrusfélék, zöldpaprika, kelbimbó, paradicsom, savanyú káposzta.

Avokádó

A krémes belsejű gyümölcs E-vitamin-tartalma igen jelentős. Ez a vitamin elsősorban a bőr, az idegek, az izmok, a vörösvérsejtek, a vérkeringés és a szívműködés egészségének megőrzésében vesz részt. Szerepe van a száraz bőr hidratálásában is, antioxidáns hatása révén pedig a szabadgyökök visszaszorításával és ellensúlyozásával gátolja az öregedés jeleinek kialakulását. A C-vitamin és a szelén segíti a felszívódását.
Egyéb forrásai: búzacsíraolaj, olajos magvak, édesburgonya.
 

Cikkünk a Szép bőr titkai című könyv segítségével készült.

A bőrön tükröződik az általános egészségi állapot, a közérzet. A tiszta, üde bőr növeli a magabiztosságot. Ez a kézikönyv nemcsak a helyes bőrápoláshoz ad útmutatást, de segít a bőrtípus meghatározásában is. Külön tárgyalja a leggyakoribb bőrproblémákat és pigmentációs zavarokat is, megmutatja a legelőnyösebb gyógymódokat, és a bőrbetegségek megelőzéséről is olvashatsz.

Kiadja a Holló és Társa.
Ára 1890 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük