Öregedésgátló torna, amivel 15 perc alatt végzel - Gyakorlatokkal
Elég néhányszor megcsinálni, hogy formában tartsd magadat, és lefaragj a korodból.

nagykep?cikkid=162918&kep=joga1-lead
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

Nőies egészruhák telt alakra, amik a kabát alatt sem mutatnak tömzsinek: alakformáló fazonok, árakkal »

Ez a nőies retró frizura okozta idén a legnagyobb meglepetést: nem, ez már nem az a focistahaj »

Nem tökéletes a testük, de elfogadták önmagukat: leszámoltak a megfelelési kényszerrel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem titok, hogy a mozgás és a sport a fiatalító hatással rendelkezik, ami nemcsak kívülről látszik meg, de önmagadon, saját erőnléteden is könnyen észreveheted a különbségeket. Ahhoz pedig, hogy a torna minél inkább megvédjen az idő előrehaladásától, érdemes már lehetőleg fiatalon elkezdeni a tudatos mozgást. Későnek azonban sohasem késő!

Az edzések öregedésgátló hatását már viszonylag kevés mozgással is el lehet érni, így nem kell hetente hosszú-hosszú órákat áldoznod arra, hogy karbantartsd magadat. Már mindössze három 15 perces edzés is jelentőséggel bírhat, így heti 45-60 perc alatt komoly befolyást gyakorolhatsz az izmaid, a bőröd, a csontozatod és az ízületeid öregedésére.

Befolyásold a genetikát

Noha sokan úgy gondolják, hogy genetikai adottságaikra nem tudnak hatást gyakorolni, ez csak részben igaz. A géneken magukon valóban nem tudsz változtatni, ám nagy befolyásod lehet arra, hogy egyes öröklött tulajdonságaid milyen formában és mértékben nyilvánulnak meg.

Jó példa erre az erőnléti edzés, amely mindössze 26 hét - fél év - leforgása alatt képes részben visszafordítani az öregedési folyamatokat, méghozzá genetikai szinten. A rendszeres fejlesztő mozgás képes ugyanis rávenni a szöveteidet, hogy úgy viselkedjenek, mint fiatalabb korukban, így nemcsak fiatalabbnak érzed majd magadat, de a bőrödön is látszani fog a hatás.

További előnye az erőnléti edzéseknek, hogy segítenek megőrizni az izomtömeget, amelyet az idő előrehaladtával tipikusan minden évtizedben két és fél kilós mennyiségben veszítesz el. Sajnálatos, hogy cserébe viszont csaknem öt kiló zsírt szed fel az átlag ugyanígy egy évtized alatt. Ez naponta alig 10 kalória felesleg bevitelét jelenti, amelyet hetente háromszor 15 perc súlyzózással, plankolással, néhány guggolással vagy 30 perc sétával könnyedén ledolgozhatsz.

Csökkentsd a stresszt mozgással

A fiatalító hatással bíró mozgásformák közül is kiemelkedik a jóga, amely nemcsak energikusabbá tesz, de kívülről látható módon is képes visszafordítani az öregedést. A jóga gyakorlatai keringést serkentő, egyensúlyt és hajlékonyságot fejlesztő mozgásformákat kombinálnak olyan meditációs technikákkal, mint a mély légzés, így egyszerre alkalmasak az izomtömeg megőrzésére és a stressz miatt kialakult ráncok csökkentésére.

A legjobb fiatalító hatással bíró jógapózok a harcos különböző variációi, az íj, a kerék és a lefelé néző kutya. Alább egy videóban megnézhetsz egy teljes fiatalító jógaedzést!

Arcjóga a ráncok ellen?

Ugyan akadnak hatásos ránctalanító gyakorlatok is, ezek azonban nem azok. Ha így csinálod az arcjógát, elmélyíted a ráncokat!

Ezt is szeretjük