Egy fillért se költött, de 2 hét alatt eltűntek az arcáról a ráncok
Hogyan csinálta?
Szó szerint ingyen van, mégis képes tíz évet fiatalítani a bőrön.

nagykep?cikkid=162767&kep=oregedes koncepcio oregedes abra-lead
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az idő előtt megjelenő ráncoknak számos oka lehet: a rendszeres stressz, a táplálkozás, a nem megfelelő bőrápolás és természetesen a kialvatlanság is képes mély nyomokat hagyni a bőrön. Mielőtt azonban teljesen bevésődnek a fáradtság okozta ráncok, érdemes kipróbálni az alváskúrát.

Akárcsak a fogyókúrás étrendek esetében, az alváskúra során is szabályokhoz kell tartanod magadat, ha látványos eredményeket szeretnél elérni, ám mindössze 14 nap már elég ahhoz, hogy a tükörben meglásd a különbséget. Mutatjuk, mit tapasztalt egy újságíró, aki kipróbálta a módszert, és azt is, hogyan alkalmazhatod te is.

Ezt tartsd be két hétig!

Az alváskúra szó szerint nem kerül semmibe. Mindössze annyit kell tenned, hogy kiszemelsz egy időpontot a lámpaoltás számára, melyhez onnantól egy-két héten keresztül tartod magadat.

Az alvás tartama innentől legyen legalább hét, de inkább nyolc óra. Amennyire csak lehetséges, ebben az időszakban iktasd ki a zavaró tényezőket és aludj szándékos megszakítás nélkül. Érdemes közölni a veled együttélőkkel, hogy számodra fontos alváskúrát végzel, így tekintettel tudnak lenni a pihenésedre.

A takarodó időpontját a legjobb úgy megválasztani, hogy az alvásidő éjfél előtt kezdődjön legalább egy órával, de inkább ennél többel. Ilyenkor van ugyanis a szervezeted ritmusa leginkább jó összhangban a napszakok változásával, azaz ilyenkor tudsz a legtöbbet sötétben aludni.

Mielőtt álomra hajtanád a fejed, erősen ajánlott, hogy legalább fél órával kapcsold ki a tévét, tedd félre a telefont és ne ülj a számítógép előtt. Az ilyen készülékekből sugárzó kék fény ugyanis befolyásolja a szervezeted melatonintermelését, mely kiemelkedő fontosságú a kúra sikeressége szempontjából. A melatonin ugyanis egy olyan hormon, mely az alvási ciklus vezérlése mellett a bőr regenerálódásában is nagy szerepet játszik, ám a szervezetben csak sötétben képes termelődni.

Tapasztalatok az alváskúráról

A Prevention újságírója, Kara Wahlgren egy cikkben számolt be a kéthetes kúra során szerzett tapasztalatairól, melyek túlnyomó többsége nagyon pozitív volt. Kara leírása szerint azért kezdett bele a kúrába, mert felfigyelt saját egészségtelen éjszakai szokásaira: a stresszelésre és a nassolásra. A legfőbb motivációt a kúra elkezdésére a derék környéken lerakódott felesleg jelentette, mely minden fogyókúrázási kísérlet ellenére látványos megnyilvánulása volt a túlzottan kevés pihenéssel töltött estének.

Kara szerint nem volt egyszerű átállni a több és rendszeres alvásra, ám az eredmények valóban gyorsan jelentkeztek simább arcbőr, kisebb szem alatti táskák, produktivitás, kevesebb stressz és karcsúsodás formájában, melyek mind nagy örömmel töltötték el az újságírónőt.

Milyen eredményt várhatsz?

A kúra hatása akkor látványos, ha korábban előtte rendszeresen alváshiányos állapotban volt a szervezeted. Kara például csak napi öt órát aludt átlagosan. Ezzel szemben, ha az esetek többségében, legalább hetente négy-öt alkalommal azonos időben fekszel le, és minimum hét órát alszol, akkor valószínűleg a korán megjelent ráncoknak valami más az oka, és pusztán több alvással nem fogod tudni eltüntetni őket.

Ha viszont a ráncaid összefüggésben állnak az alvási szokásaiddal, érdemes időnként egy-két hetes alváskúrákat beiktatni. Ezek lehetővé teszik, hogy csökkenjen a szervezetedben a stresszhormon szintje, mely szorosan összefügg a homlokráncok elmélyülésével.

Hasonlóképpen előnyösen hat az alváskúra a szemkörnyék ráncaira és a karikákra, melyek elhalványodására, eltűnésére számíthatsz, ha tartósan többet alszol. A még mélyen be nem vésődött ráncok esetében két hét alatt akár a vonalak teljes eltűnése is lehetséges, ám a korral kialakult ráncok is sokat enyhülhetnek.

Ezt is szeretjük