Így számold ki, mennyi vizet kell innod a fogyásért és szép bőrért
Mutatunk egy egyszerű számolási módszert, hogy elegendő vizet igyál napközben.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A vízivás fontos, mi is írtunk már róla többször, de vajon mennyi az ideális mennyiség, mi a minimum, amit egy nap víz formájában el kellene fogyasztani? 

Sok mindentől függ ugyanis, hogy kinek mennyi vízre van szüksége, ha pedig kiszámolod az alapot, és utána hozzáadod, amit kell, akkor meglesz a kívánt mennyiség.

Mennyi vizet kell inni?

Általában azt mondják, hogy másfél-két liter az ideális, amit ásványvízből vagy csapvízből el kell fogyasztani egy nap folyamán. Ez egy átlagos testalkatú és magasságú nőnek körülbelül meg is felel.

A legegyszerűbb, ha a testsúlyodból indulsz ki. Kimberly Snyder amerikai táplálkozási szakértő azt mondja, hogy a testsúly felére van szükség, ő persze, mint amerikai, fontban és unciában mér, tehát egy 150 fontot, 68 kilogrammot nyomó embernek 75 uncia - 2,2 liter - vízre van szüksége.

Elsőre bonyolultnak tűnhet, de a Google segítségével pillanatok alatt kiszámolhatod, hány kiló a testsúlyod fontban. Csak annyit kell beírnod a keresőbe, hogy például 60 kg in pounds, lekattintani sem kell, ki fogja írni, az így kapott értéket, ami 132, megfelezed, ez kerekítve 65.

Második lépésként a 65 ounces in liter keresőkombináció jön, és ki is írja, hogy 1,92 liter vízre van szüksége a 60 kilogrammos nőnek. 

Ez alap, kell még több?

Ez a tiszta vizet jelenti, nem szabad beleszámolni a levest, az üdítőt és az alkoholt sem, sőt. Minden vízelvonó ital elfogyasztásához érdemes hozzáadni egy pohárnyi, 2 deciliter vizet. Ha tehát a fenti példában szereplő 60 kilogrammos nő két kávét fogyaszt naponta, akkor 2,3 liter vizet kellene innia.

Edzés alatt és után is pótolni kell a vizet, legalább fél litert érdemes a fentieken kívül elfogyasztani, és természetesen a szervezet vízigénye megnő a meleggel, hiszen ilyenkor az ember izzad.

A vízivás fontos, de nem szabad túlzásba vinni, napi három liternél többre a kohómunkásoknak van szüksége. A rendszeres túlzott vízfogyasztás növeli a vér mennyiségét, és a szívet nagyon megdolgoztatja, ha az optimálisnál nagyobb mennyiséget kell egész nap mozgásban tartani. 

Gyorsabban öregedsz a kelleténél?

A nem elegendő vízfogyasztás nem tesz jót a bőrnek, de milyen jelei vannak annak, hogy változtatnod kellene?

Ezt is szeretjük